Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Onverwacht kort debat in de Tweede Kamer

Ik droomde dat het debat in de Tweede Kamer over de Europese top van een strenge voorzitter Arib maar één uur mocht duren.

VVD: Dijkhoff: Prachtig resultaat. Rutte hield rug recht. Grote Klasse.

PVV: Wilders: Die koekenbakker van een Rutte heeft er helemaal niets van gebakken. De zuur verdiende guldens van de hard werkende Nederlanders vliegen als zoete broodjes de zakken in van de spilzuchtige Italianen en de geslepen Spanjolen. Wat een veile brulmuil die Rutte. Weg ermee!

CDA: Heerma: Hier kunnen we mee leven. Natuurlijk moet Omtzigt het allemaal nog wel even narekenen.

D66: Rob Jetten: Redelijk compromis. Wel had meteen vastgelegd moeten worden dat alle Europese boeren hun stikstofuitstoot moeten halveren.

Groen Links: Klaver: Wellicht had ik dit als Premier ook zo gedaan hebben maar dan zonder de Zwarte Piet (excusez le mot) te krijgen van Frankrijk en Duitsland.

SP: Marijnissen: het belang van de gewone Europeaan is volledig over het hoofd gezien en verkwanseld. Dit is een compromis voor de grote firma’s en dikke aandeelhouders.

PvdA: Asscher: Wellicht onontkoombaar enerzijds, maar anderzijds kiest mijn partij toch voor een socialere lijn voor alle werkloos geworden arbeiders en meervoudig gehandicapten en tweederangsburgers die gekort zijn op hun toeslagen.

CU: Segers: is aan de menselijke kant voldoende aandacht geschonken? Zijn er afspraken gemaakt over de gevluchte kinderen in Griekenland en Italië: laat de kinderen tot ons komen!

PvdD: Ouwehand: Europese regeringsleiders aten zalm bij hun diners. Waarom geen overheerlijke vegetarische burgers?

SGP: Kees van der Staay: het zou niet alleen over geld moeten gaan maar ook over de rechten van het ongeboren homofiele kind.

DENK: Azarkan: ik sta als één man achter mijn partij.

50Plus: Van Brenk: had ik dit al niet gezegd?

FvD: Baudet: ceterum censeo cartellum Europeanum delendum esse.

Groep Krol / Van Kooten: (door een onderlinge twist over wie het woord mocht voeren helaas geen bijdrage).

Van Haga: Van Haga: afwezig door huizenverkoop, huur ophalen en een borreltje na afloop.


Geen moties: geen stemmingen: Arib hamert moe - minder moe dan na een debat van 8 uur - maar tevreden af.
Iedereen doet na afloop op anderhalve meter zijn plas en alles bleef zoals het was.

Schrijver: Arthur de Kromme, 21 juli 2020


Geplaatst in de categorie: politiek

5.0 met 3 stemmen 437



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)