Zo ja, dan zou ik nog voor Kerst een NIEUW MODEM toegestuurd krijgen, waarmee ik drie keer zo snel zou kunnen internetten! Wauw! Doen!, dacht ik, toen er bij verteld werd dat de installatie van dat nieuwe modem alleen een kwestie was van de kabeltjes, uit het oude, in het nieuwe modem te plaatsen.…
Zo'n twee jaar geleden besloot UPC om de modems van hun abonnees te vervangen. Ik kreeg een doosje met daarin een nieuw modem opgestuurd met een briefje erbij. In dat briefje werd mij vriendelijk gevraagd het modem aan te sluiten en vervolgens even te bellen met een speciaal servicenummer.…
Ook het modem is zó geïnstalleerd en nu hoef ik alleen de telefoon nog maar te doen en ook dat is geen enkel probleem.
Tóch? Wacht even, geen kiestoon. Opnieuw installeren, modem resetten en de telefoon óók. Niks,noppes,nada. De telefoon is zo dood als Toethanchamon.…
In de tussentijd onderhoudt mijn provider het inbellen via een modem niet meer. Er zijn regelmatig storingen. Vorige week duurde die vijf dagen. Vijf dagen zonder mail. En dat blijkt dan toch erg lastig te zijn. Gelukkig werkte het toen weer. En de monteur voor de adsl-lijn is besteld.
Moraal van dit verhaal?…
Alsof dat kastje, de modem, niet aanstaat. En na enkele dagen (in mijn geval) gaan de lampjes pas weer knipperen en ‘zijn’ we er weer.
Mijn hart bonst van opwinding over de nu hieruit ontspringende draden van significantie die de dendrieten van mijn hersennetwerk verlevendigen met stroompjes van nieuwe relevantie.…
Dankzij een modem die ik bij een failliete tv-winkel kocht voor 99 euro, had ik ook internet. Dat komt omdat de PTT haar koperdraadjes strak opgerold had. Later ging trouwens Ziggo jarenlang tot aan nu internet via coax-kabel verspreiden, dat eigenlijk voor tv was aangelegd.…