Inloggen
voeg je column toe

Columns

Als je modem een splitter blijkt te zijn

Dag vrienden,

Weer wat bijgeleerd vandaag, al ging dat gepaard met menig tandengeknars. Het apparaat ‘Linksys‘, dat ik voor een modem bekeek, blijkt ineens een splitter te zijn! Sinds een maand of drie viel bij tijd en wijle een van zijn drie groene lampjes uit en dan kon ik meteen niet meer telefoneren, noch internetten. Een minuut uitpluggen, rustig tot zestig tellen, weer inpluggen en huppekee! Ik kon weer bellen.
De lol ging er echter steeds meer vanaf omdat dit euvel zich de laatste weken steeds vaker voordeed. Soms wel tien keer op een dag! De Speedtouch ernaast begon uiteindelijk ook al zulke kuren te vertonen. Die knipperde af en toe zelfs vervaarlijk met rode ogen of viel soms uit!

Laat Online mij nu toch kort voor Kerst gebeld hebben met de vraag of ik een jaar langer bij hen abonnee wou blijven. Zo ja, dan zou ik nog voor Kerst een NIEUW MODEM toegestuurd krijgen, waarmee ik drie keer zo snel zou kunnen internetten! Wauw! Doen!, dacht ik, toen er bij verteld werd dat de installatie van dat nieuwe modem alleen een kwestie was van de kabeltjes, uit het oude, in het nieuwe modem te plaatsen. In gedachten zag ik mezelf al drie keer zo snel als anders allerlei nieuwe verhalen invoeren en een heleboel boeken en bundels uitgeven. Gewoon dapper zelf installeren, dacht ik. Geen aanstelleritis toepassen en zeker niet het zielige vrouwtje spelen. Dat zijn toestanden uit de prehistorie en die is al heel lang voorbij. Tja en dan sta je daar als single vrouw!

Blijkbaar waren ze hierboven in een plagerige bui of had ik nog wat karma af te werken, want eerst liet Online mij ruim twee maanden wachten op het toegezegde nieuwe modem. Toen het na een bijna opzegging van mijn contract dan eindelijk arriveerde bleek het niet zo makkelijk te installeren als ik gehoopt had. De jongens van Online hadden er echter fijntjes een oplossing voor bedacht: wie het NIET ZELF KAN INSTALLEREN kan á raison van negentig euro‘s een van onze monteurs laten thuiskomen!
Kijk, op zo ‘n moment word ik pisnijdig, want dan voel ik mij besodemieterd. Eerst moet ik extra lang wachten op het beloofde gratis modem (waarvoor ik overigens wel keurig een abonnement bij hen betaald heb) en dan zou ik als klap op de vuurpijl nog eens negentig euro‘s extra moeten betalen? Bah! Zoiets valt bij mij in de categorie: ‘blij maken met een dooie mus’ en ‘brutaliteit’.
Even raad gevraagd aan mijn lievelingsneefje en vanavond met de moed der wanhoop aan de slag gegaan. Het lukte al half, maar dus nog niet helemaal, want het nieuwe modem bleef maar knipogen naar mij en Linksys, die uiteindelijk een splitter bleek in plaats van een modem, deed vrolijk mee! Het telefoonicoontje bleef maar rood knipperen en telefoneren lukte weer niet!
Of ik de kabeltjes uit de splitter soms ook in het nieuwe modem moet inpluggen is mij niet duidelijk. Ik wil immers mijn computer niet naar de Filistijnen helpen! Doodgemoedereerd heb ik uiteindelijk dan maar weer het oude modem geïnstalleerd, want anders kon ik vanavond deze column niet schrijven.
Morgen nog maar eens proberen, maar leuk is anders!


Zie ook: http://laurinevandepitte.wordpress.com

Schrijver: Laurine Vandepitte, 16 februari 2013


Geplaatst in de categorie: internet

4.0 met 4 stemmen 225



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Laurine Vandepitte
Datum:
17 februari 2013
Hartelijk dank voor uw positieve reactie. De Linksys heeft sindsdien zijn leven gebeterd!
Naam:
mobar
Datum:
16 februari 2013
Herkenbaar stoeien met de elektronica, geestig en vermakelijk beschreven, hopelijk komt alles weer in orde.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)