Een webwinkel met jongenskleding. Leuke jongenskleding, om precies te zijn. Geen stomme. Want dat trekt te weinig klanten.
De site ging vorige maand de lucht in. Mijn lief is nu dus officieel directrice. Ze koopt in, onderhoudt de online winkel, behandelt mail, doet de administratie, plakt postzegels en stuurt enveloppen met inhoud.…
De branchevereniging van de webwinkels had een onderzoek laten uitvoeren. Het bleek dat als de thuisbezorgers de pakketjes bij een afhaalpunt af leveren en de mensen het daar zelf ophalen, dit 17% minder co2 uitstoot oplevert.
De grote ‘MAAR’ hierbij is, dat de mensen het dan niet met de auto moeten ophalen.…
Laatst bestelde ik een boek bij de grootste webwinkel van ons land, ome BOL. Mooi. Kreeg ik een mailtje: fijn dat u bij ons heeft besteld, we zullen het voor u in orde maken. Later een mailtje: we hebben het met de bezorger meegegeven.
Nog weer even later: het pakketje is onderweg.
Daarna: u kunt nu betalen.…
Tegenwoordig is het prettig winkelen via webwinkels leert de ervaring. Alleen...de bezorgchauffeurs hebben vaak zo'n haast. Als je al op leeftijd bent, duurt het even voordat je de huisdeur hebt bereikt. Dat lijken de chauffeurs maar niet te begrijpen.…
Snel start ik de computer en bestel een zelfde theepot via de webwinkel. Vele kilometers verderop, aan de andere kant van de glasvezelkabel, print een magazijnmedewerker de bestelling uit. Hij houdt het papiertje omhoog en schreeuwt: “Sjaak, een bestelling voor de theepot!”
“Oké, gooi ’t daar maar neer.”…
Razendsnel maak ik via e-mail contact met de verkoper die eerst geen bezoek aan de deur wil omdat hij een webwinkel heeft en alles per post verstuurt, maar na mijn vasthoudend aandringen bereid blijkt me de volgende dag te ontvangen.
Als ik het morsige steegje binnenwandel, staat de webwinkelier al in de deuropening.…