Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Spiegelbeeld?

2016 Koningsdag, de geschiedenis herhaalde zich vandaag. Daar waar ik zelf vroeger met een kraampje de spulletjes van de kids stond te verkopen (en zij het net zo hard weer uitgaven aan de andere kraampjes) stond vandaag mijn stoere dochter letterlijk in weer en wind met een vracht aan spullen.

Om half zeven met twee dochters, 7 en 10 jaar, die dus vroeg hun warme bed uit moesten, tja de opbrengst is voor hen, voor de vakantie. Ze weten nú nog niet waar ze heen gaan....ouders en grootouders weten dat wel, dus dat wordt een giga-verrassing.

Het was precies 1 graad, boven nul dan, bere-koud, de wind maakte het er niet lekkerder op. Wij togen met een kan warme koffie (zou toch snel genoeg ijskoffie zijn) naar haar toe. De meiden hadden het koud, niet zo koud als moeders, ze vermaakten zich wel, alleen: om droog te staan, stonden ze ONDER de metrobak in het gras en dat gras, tja dat was lichtelijk doorweekt. BLUBBER dus.

Alle schoenen zaten eronder en toen pappa even brood kwam brengen, besloten de kinderen mee te gaan met hem, naar huis. Mijn stoere dochter zou "nog even blijven" vanuit mijn raam kon ik haar net zien. Ik besloot na een uurtje haar nog even te gaan steunen...

Riep haar over de singel heen of ze me er nog bij kon gebruiken, een brede lach was het antwoord...meer dan genoeg en zo stonden we gezamenlijk in de barre kou, boekjes en andere verkoopbare spulletjes van de hand te doen...

Tegen half drie werd het NOG kouder en NOG donkerder, ik besloot dat het genoeg was, zij gelukkig ook. Hele ruk vanaf half zeven nietwaar? In no- time was de boel ingepakt, stapten we eventjes in de auto, ze moest zo nodig naar de w.c. en snel op naar huis, naar man en kinderen....

Een stoere mamma, die voor de drie kids een vrije dag in de bittere kou gaat staan, opbrengst is voor hen en eventjes dacht ik: zo stond ik vroeger ook....met de spullen van de kids..nu was het mijn kind, die de geschiedenis voortzet.

Goed gedaan meis.

Schrijver: An Terlouw, 27 april 2016


Geplaatst in de categorie: koningshuis

3.0 met 3 stemmen 2.146



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)