Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Lang weggeweest.....

Tja, na een maand of elf heb ik de behoefte om weer eens te schrijven.
Inmiddels ben ik verhuisd, wél in dezelfde woonplaats, en daar ging veel aan vooraf.

Ik stond 14 jaar ingeschreven bij de woningbouw en had flink wat punten, met als gevolg dat ik drie huizen aangeboden kreeg, nou nou...
Maar het eerste huis dat ik gezien had, beviel me toch het beste. In een rustige woonwijk met veel oudere mensen, ach, het voelde goed.
En tot mijn grote verbazing zat er een garage bij! Grappig, als je geen auto hebt.
Dus heel veel spullen werden daar opgeslagen en toen kon er uiteindelijk geen auto meer bij, humor.
Wat ik wel fijn vond, was het feit dat ik veel spullen kon overnemen. Twee tweepersoonsbedden, één beneden en één op zolder. En dan nog het laminaat, vitrage, overgordijnen en nog een paar dingen. Ik hoefde ook niet te sausen of te schilderen, dus ik kon er zo in.

En tóch had ik last van 'verhuisstress', dat stond blijkbaar in de top 5 van stresssituaties.
Er kwamen veel regeldingen op mij af en dat viel tegen. Ach, wie kent dat niet?
Gaandeweg heb ik mijn huisje ingericht naar mijn eigen smaak, heerlijk!
Boven een logeergelegenheid gemaakt voor mijn kinderen en kleinkinderen en natuurlijk voor familie en vrienden.
O ja, ik heb inmiddels al mijn kleinkinderen ontmoet, nog vergeten te vertellen.
Mijn middelste dochter heeft 4 kinderen en die heb ik voor het eerst ontmoet in november vorig jaar!
Het was een feestdag en nu kan ik met recht zeggen dat ik oma ben van 8 kleinkinderen, yes!
Het contact met mijn 3 dochters gaat ontzettend goed en ik voel me dan ook gezegend.
In dit huis heb ik dan ook de gelegenheid om ze te laten logeren, één van de redenen dat ik wilde verhuizen.

Aankomende zaterdag komen mijn dochters bij mij gourmetten om de verhuizing te vieren en alle verjaardagen.

Eigenlijk wil ik het hier even bij laten. Er zijn veel dingen gebeurd zowel positief als negatief en dan blijf ik daarin hangen.

Tot de volgende keer.

Schrijver: Alida Booij, 13 juni 2016


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.2 met 5 stemmen 1.355



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)