Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Nee

Een lief en altijd vrolijk, spontaan en zorgzaam meisje. Staat altijd voor iedereen klaar en niks is haar teveel.

Dat is hoe vele mij omschrijven. En true, ben jij lief voor mij, dan ben ik lief voor jou.
Maar altijd vrolijk? Nee, de buiten wereld hoeft niet te zien, dat ook ik, kan huilen. Alleen de echte, bij wie ik mijn hart uitstort. Weten dat het mij soms ook teveel word, het klaar staan voor andere en het altijd maar goed willen doen voor andere.

Ik moet net als vele met mij, nog heel veel leren. En 1 ding daarvan is om nee te kunnen zeggen.
Smoesjes maken, erom heen draaien. Niet wetende hoe ik moet zeggen, dat ik gewoon niet wil... Nee.

Waar ben je nou eigenlijk bang voor?
Altijd een grote mond en zo zelfverzekerd. Niet de rustigste of op het mondje gevallen en heel de stad die je kent. Vrienden, kennissen, of gewoon via via.

Wat is er nou zo eng?
Juist daarom!
Een masker opzetten is wat het juist zo makkelijk maakt, een masker om niet bang te hoeven zijn.
Met mijn masker op, ben ik een grote meid. Doe ik alsof ik alles aan kan, zelfverzekerd loop ik door de menigte en ga ik voor niemand op zij.
Kom ik voor mijzelf op, want wie anders doet dat voor mij?
Maar leer de ware ik eens kennen.
Dan ben ik nog maar klein.

Ik spreek 9 van de 10 keer altijd de waarheid;
Een beste vriend wat vraagt, lijk ik dik in deze broek? Als dat zo is dan zeg ik ja, want dat verwacht ik ook naar mij.
Niet om iemand om iemand te beledigen, pijn te doen, of bot te zijn.
Maar die waarheid is belangrijk, vandaar dat ik dat nu ook eens zal zijn.

Ik schaam me vaak, ook al lijkt dat niet zo, wie kijkt me aan? Of kijken ze, naar dat waar ik me voor schaam?
Ben een beetje bij gekomen, puilt mijn buik misschien wat uit?
Een badhair day, geen tijd gehad vanmorgen om mijn haren te stijlen. Moest op tijd zijn om in te vallen op het werk.
Pas ik nu niet meer bij de picture perfect instagram stijl?
Niet meer zo spontaan heh...

Kijk in de spiegel, oh nee weer last van acne. Ik wil niet alleen gaan, vraag mijn beste vriendinnetje mee. Nee, geen tijd. Dan ga ik liever niet.
Herkenbaar? Zo stom!
Hé meid, zou jij misschien... ja hoor is goed!
Maar ik heb eigenlijk geen zin. Als ik nu nee zeg, kom ik WEER zo bot uit de hoek.

Wanneer kan ik, nu gewoon eens...
Mijzelf zijn.
Gewoon zoals ik ben, lief, meestal vrolijk, soms spontaan, een beetje onzeker, maar vooral een MENS.
Oké, ik doe het nog één keer. Maar hiernaar niet meer!

Schrijver: Mel92
9 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: emoties

4.8 met 4 stemmen 98



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)