Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Zomer 2003

De wind en de regen hadden haar huid gegeseld toen zij in de grote tuin aan het werk was. Bij weer en wind, de rug gebogen om de aardappels te rooien. Nog voordat Bjarne wakker werd uit zijn droom zag hij haar levensgroot voor zich. Een gerimpelde vrouw met eelt op de handen en kromme vingers. Het was zijn tante, die hij zo dikwijls had geholpen met het plukken van de frambozen en het knippen van de slakken, als voer voor de kippen.

In Amsterdam was het leven anders. Er kwam meer misdaad in de buurt. Juwelierszaken werden beroofd. Er was te weinig politie op straat. De samenstelling van de bevolking werd monotoner naarmate er meer kanslozen bij kwamen. Bjarne wilde eigenlijk weg uit de buurt. Een betere woning, een omgeving met een meer gemengde bevolking.

De zon en de wolken hadden voor een opperbeste stemming gezorgd die zomerochtend, toen Bjarne zijn droom overdacht. Het was nu van belang om door te zetten met de nieuwe schilderdoeken.
Uiteindelijk wilde hij hier niet blijven wonen.

Schrijver: Bjarne Gosse
14 augustus 2023


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.0 met 5 stemmen 145



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)