Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

De Here God

Een ander leven, in de ruimste zin van het woord.
Aan de zijlijn van de maatschappij worden we, wie we dachten nooit te zullen zijn. Of misschien hoop je dat, dat je ergste nachtmerrie je brengt naar je mooiste dromen.

En de buitenwereld blijft ongehoord, inmiddels vertrouwd met de teleurstelling, welke deze brengt.
Terwijl degenen die zich nooit als buitenwereld zouden laten betitelen, haast geen moment van mijn zijde wijken.

Met de vraag hoe je vanuit deze plek je leven kunt dirigeren, is de omvang van de gestelde vraag, nihil.
Wat definieert zich als MIJN LEVEN?

Niet als dochter van mijn vader of moeder, niet als een invulling van iemands dagen, welke eindeloos ervaren.
Niet als vriendin binnen een vriendschap, of als client besproken.
Niet het verlengstuk der familie, of eventuele erfgename.
Niet als nummer 300 zoveel in het systeem bijgeschreven, of als bewoner van kamer 333.

Nee, ik als Stephanie-Joy, in welk opzicht gemist?
Ik als de jongte vrouw door God geschapen, bedoeld voor Zijn plan met mijn leven.
Zoekende naar mezelf, kwam ik een ander tegen, dan ik altijd dacht te zijn geweest. Op zoek naar mijn dromen, trof ik mijn nachtmerrie. En wakker worden wilde maar niet lukken.
Maar er komt een onontkomellijk moment, dat je gaat realiseren, wie of wat je bent. Verloren wie je ooit was, wil je worden, wie je ooit voor ogen hebt gehad, toen je het als kind over later als ik groot ben, had.

De Here God als grote baas van het geheel, ik heb Hem te dienen.
De Here God als hoop, laat mij de wanhoop relativeren.
De Here God als vergevende Heer, ik hoef mijn genade niet te verdienen.
De Here God als mijn leermeester, heeft mij nog veel te leren.
De Here God als herder, als ik niet kan, zal Hij me verder dragen.

De Here God als antwoord, laat mij berusten in mijn vragen.

Schrijver: stephanie-joy, 18 oktober 2007


Geplaatst in de categorie: religie

3.2 met 13 stemmen 1.087



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)