Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Centralpoint: het centrale punt is…

Onlangs bestelde een neef van mij bij www.centralpoint.nl voor zijn bedrijf een mooie Philips-monitor, met een extra voorziening voor rust aan zijn ogen. Hij betaalde vooruit.
Nadat hij voorzichtig de doos geopend zag hij dat het niet het beoogde apparaat was.
Hij was afgegaan op de afbeeldingen op de website van de internet-firma, waarbij hij lelijk op het verkeerde been bleek gezet.
Hij belde onmiddellijk met het bedrijf maar tot zijn niet geringe verbazing kon het hij te pakket niet retourneren omdat de doos – voorzichtig, alleen het plakbandje was aangesneden - geopend was!

Tja, hoe moet je dan tot de ontdekking komen dat het niet het toestel van je wens is…

Het bedrijf(je) beroept zich op de algemene voorwaarden: ze melden zo iets als

“Tijdens het bestellen van het product bent u akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden en E-commerce Overeenkomst. Daarnaast bent u door het gebruik van onze website en de content op onze website akkoord gegaan met de vermelde Disclaimer. Jammer genoeg kunnen wij deze voorwaarden achteraf niet aanpassen.”

Mijn neef, die gewoonlijk goed voor zijn rechten opkomt, heeft vriendelijk verzocht een hem passende regeling te treffen: hij wilde de verzendkosten wel betalen etc.
Centralpoint geeft hem nul op het rekest.
Triest voor grote neef, die nu last van zijn door het internet onrustig geworden ogen blijft houden.

Voor mij een reden om te waarschuwen voor internetfirma’s in het algemeen en Centralpoint in het bijzonder.
Natuurlijk wil ik niet voor Pieter Lakeman doorgaan en door een algehele kopersstaking het faillissement van deze snelle verkopers bewerkstelligen.
Maar ik vind de klantonvriendelijkheid in deze stuitend. Waar zo duidelijk is dat sprake is van een misverstand, zou Centralpoint er goed aan hebben gedaan een regeling te treffen.
Maar doordat er vooruit betaald is, kan mijn werkende neef nu niet aan zijn recht van teruggave komen dat bij een gewone firma gegarandeerd is.

Voor mij is het centrale punt: wees voorzichtig met vooruit betalen!

Schrijver: Coos Sment, 18 februari 2010


Geplaatst in de categorie: economie

3.2 met 6 stemmen 10.936



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Marja Raadt
Datum:
18 februari 2010
Levert Centralpoint wel als je niet vooraf betaalt?
Bij bol.com kan je ook monitoren bestellen, en die betaal je achteraf!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)