Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Mysterieuze schoonheidskoningin

(voor Angelina Jolie Voight (4 juni 1975))

Je bent geboren in Los Angeles en je vader is Jon Voight (1938, Yonkers) en hij is filmacteur. Hij was eerder getrouwd met Lauri Peters en in 1971 hertrouwde hij met Marcheline Bertrand (1950 - 2007), jouw moeder. Je oudere broer heet James Haven (1973) en hij is regisseur/acteur. Een jaar na jouw geboorte zijn je ouders uit elkaar gegaan, omdat je vader overspel pleegde, en in 1980 zijn ze officieel gescheiden. Je moeder was een actrice/producent en ze woonde na Jon elf jaar samen met Bill Day, een documentaire-maker. In haar laatste jaren had ze een relatie met John Trudell (1946, Omaha), dichter/muzikant/activist. Ze stierf na acht jaar eierstokkanker. Je bent het petekind van Jacqueline Bisset en Maximilian Schell. Als kind keek je vaak samen met je moeder naar films, wat je aanspoorde om ook actrice te worden. Op je zesde ging je naar Palisades, ook met je stiefvader Bill. Vijf jaar later ging je weer terug naar Los Angeles. Op je elfde zat je twee jaar op het Lee Strasberg Theatre Institute. Op je veertiende wilde je ineens begrafenisondernemer worden en je was model in L.A., N.Y. en Londen. Je droeg zwarte kleren en je had een suïcidale depressie tijdens je tienerjaren en je vroege jaren twintig. Je voelde je doods en verlaten. Op de Beverly Hills High School werd je gepest om je tengere uiterlijk, bril en bretels. Je kon je moeilijk emotioneel verbinden met anderen en je deed aan automutilatie door jezelf te snijden met messen. Na je middelbare school ging je meer theaterstudies doen. Op je achttiende had je een hoofdrol in 'Cyborg 2', wat je een desillusie vond. Rond je twintigste had je al vele soorten drugs gebruikt, incluis heroïne. Je was vele jaren vervreemd van je vader en je psychische problemen leken/lijken te duiden op een borderline-persoonlijkheidsstoornis. Op je twintigste kreeg je een relatie met Jonny Lee Miller (1972, Kingston upon Thames), met wie je een jaar later trouwde. Anderhalf jaar later zijn jullie gescheiden. Op je eenentwintigste speelde je in de komedie 'Love Is All There Is', de roadmovie 'Mojave Moon' en 'Foxfire', waarin ook Jenny Schimizu (1967, San Jose) speelde, met wie je een relatie kreeg, net als Madonna. In 1997 huurde je bijna een huurmoordenaar om jezelf te laten vermoorden en je speelde in 'Playing God' en 'True Women'. In 1998 speelde je het fotomodel Gia Marie Carangi (1960 - 1986) in 'Gia', die is overleden aan aids. In 1999 speelde je in 'Pushing Tin' en je zat op een psychiatrische afdeling. Van 2000 tot 2003 was je getrouwd met Billy Bob Thornton (1955, Hot Springs), acteur/regisseur/zanger. Jullie droegen elkaars bloed in een ampul om jullie nekken. Je speelde in de thriller 'The Bone Collector' en in 'Girl, Interrupted', waarin de hoofdrolspeelster (Winona Ryder) aan een borderline-persoonlijkheidsstoornis lijdt. Voor je bijrol kreeg je een Academy Award, een Golden Globe en een Screen Actors Guild Award. Je speelde in 'Gone in 60 Seconds', naast Nicolas Cage (1964, Long Beach). Je internationale doorbrak kwam pas echt door je rol als de videogame-heldin Lara Croft in de film 'Lara Croft: Tomb Raider' (2001). In 'Original Sin' speelde je naast Antonio Banderas (1960, Benalmádena). In 2003 volgde 'Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life', geregisseerd door Jan de Bont (1943, Eindhoven). In 2004 speelde je Olympias in 'Alexander'. In 2005 speelde je naast Brad Pitt (1963, Shawnee) in de actiekomedie 'Mr. & Mrs. Smith'. Het gaat over een saai echtpaar, dat ontdekt dat ze beide huurmoordenaars zijn. Brad en jij werden tijdens de opnamen verliefd op elkaar, terwijl hij getrouwd was met Jennifer Aniston (1969, Sherman Oaks), actrice. In 2006 kregen Brad en jij dochter Shiloh Nouvel, in 2008 zoon Knox Leon en dochter Vivienne Marcheline, een tweeling. Je geadopteerde kinderen zijn Maddox Chivan (uit Cambodja), Zahara Marley (uit Ethiopië) en Pax Thien (uit Vietnam). Je bent openlijk biseksueel en je houdt van BDSM (bondage, dominantie/onderwerping, (sado)masochisme). Volgens vele bladen ben je de mooiste en meest sexy vrouw ter wereld. Je hebt veertien tatoeages, o.a. twee Yantra tatoeages, met één voor bescherming, de Paed Tidt. Je vliegt regelmatig in je Cirrus SR22 en jaarlijks verdien je zo'n dertig miljoen dollar. Je hebt een enorm landhuis in Richmond en onder meer château Miraval in de Provence, gekocht voor 51 miljoen euro, met een grote wijnkelder, wijngaard, een zwembad, sauna, fitnessruimte, crossbaan en een vijf kilometer lange oprijlaan en superbeveiligd. Je speelde o.a. in 'The Good Shepherd', 'Changeling', 'Beowulf', 'The Tourist' (met Johnny Depp), 'Salt' en 'In the Land of Blood and Honey' (2011). Shiloh speelde al een kleine rol en Vivienne speelde op haar vierde in de Disneyfilm 'Maleficent'.

Schrijver: Joanan Rutgers, 8 september 2012


Geplaatst in de categorie: idool

1.2 met 6 stemmen 83



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)