Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Als een dier mishandeld

(voor Bodil Joensen (1944 - 1985))

Je bent geboren op 25 september 1944 in Hundige, nabij Kopenhagen. Je moeder was een vrome, christelijke vrouw en je vader een militair, die veel afwezig was. Je bent veel fysiek mishandeld door je moeder, die je zelfs met een zweep heeft geslagen. Hoe vernederend en wat een ongelijke strijd. Op je twaalfde gingen je ouders scheiden en op diezelfde leeftijd ontmoette je een vreemde kerel op een station, die een perverse pedofiel bleek te zijn. Hij vertelde je van alles over mensen, dieren en seksualiteit. Je ging met hem naar zijn woning, waar hij je trakteerde op een glas frisdrank. Toen je dit aan je moeder vertelde, heeft zij je keihard geslagen, want ze gaf jou de schuld. Je moeder belde meteen de politie en die vonden een fles chloroform bij de hem, waardoor hij een korte gevangenisstraf kreeg. Je moeder dacht, dat je door hem was verkracht, maar hij had je niet eens aangeraakt. Toch vond zij je een gemene slet en na een beestachtig pak slaag heeft ze je meerdere dagen op zolder opgesloten. Jij verzette je hevig tegen haar religieuze, puriteinse conservatisme. Je was zo boos op je moeder, dat je haar beloofde, dat je ooit seks met zwijnen zal hebben, waardoor je moeder dacht dat je door de duivel bezeten was.

Op je vijftiende verliet je het ouderlijk huis en werkte je op een zwijnenfokkerij, een boerderij in een conservatief deel van Denemarken. Op diezelfde leeftijd werd je verkracht door een getrouwde jogger, wat je vertrouwen in de andere mensen volkomen vernietigde. Je hond was je beste vriend, metgezel en minnaar. Je droeg je hele leven een medaillon met een foto van je hond. Je huisbaas, boer Nielson, zag dat je een passie had voor dieren en dat je het geweldig vond om bij hun geslachtsdaden aanwezig te zijn en om ze daarmee te helpen. Later kreeg je zelf een fokkerij, genaamd 'Inseminatie Central', waarmee je veel succes oogstte, vooral omdat je agressieve dieren, zoals zwijnen, behandelde. Je bedrijf ging ten onder door de roddels van jaloerse boerinnen, die het maar niks vonden dat hun echtgenoten bij een alleenstaande jongedame werkten. Deze boerinnen ontnamen je de kans op duurzaam succes. Negen van de tien mannen wilde graag met jou vrijen en dat was de reden dat hun vrouwen jou grondig haatten.

Jij vond je liefde bij de dieren, al ging je daarin veel te ver. Je jongste zus was keurig getrouwd en had zeven kinderen. Zij had zich aangepast jegens jullie moeder, jij was de levenslange rebel. Toch trouwde je met Knud P. Andersen (1930 - 1997). Omdat je dreigde failliet te gaan, zocht je naar een andere manier om je huis en vee te behouden, zodat je op je zeventiende als pornoster begon.
Na soft-pornofilms met fetisjisme begon je rond je 25-ste te spelen in seksfilms, waar zoöfilie/bestialiteit in voorkwam. Je werkte voor het pornobedrijf Color Climax Corporation. Daarnaast werkte je voor de pornograaf Ole Ege, waarbij je seks had met diverse diersoorten. Mieren uitgezonderd.
Je werd wereldwijd beroemd als 'Bear Girl' en je deed live-shows met varkens. Je maakte ook films met de eigen varkens. Een seksuele varkensstal. Je refereerde naar de middeleeuwen, toen mensen en dieren vaak samenwoonden. Klopt, maar dat ze daarbij ook samen naar bed gingen, lijkt mij van niet. Je vond een extreem en walgelijk surrogaat voor je liefdeloze jeugd. Een trieste verwildering. Voor de meesten heel moeilijk te vatten.

Met 'Bodil Joensen - en sommerdag juli 1970' van de beroemde beeldhouwer Shinkichi Tajiri won je de Grote Prijs van het Wet Dream Filmfestival in Amsterdam. Het toont je leven met je boerderijdieren op de muziek van Beethoven's Zesde Symfonie. Je had een wijdopen, warm hart en je was een echt natuurmens, die het seksuele spel met de dieren liefdevol hanteerde. Hoe walgelijk de meesten dit ook mogen vinden. Jij voelde je meer dier onder de dieren, dan mens onder de mensen. Zo traumatisch beschadigd was je.

In 1972 kregen Knud en jij een dochter. Sekstoeristen mochten met jouw dieren zelf films maken, wat ontaardde in harde porno, waardoor je buren zeer vijandig werden. Je porno-roem kenterde en voor gewone films werd je niet aangenomen. Met je live-shows redde je het maar net, maar de schulden stegen.

Toen je lievelingshond Spot stierf, stierf jij, waardoor je buitensporig ging drinken en eten. Spot was net als jij geslagen in zijn jeugd en hij was er altijd helemaal voor jou, in tegenstelling tot je hond Lassie, die wel 25 vrouwen heeft gehad. Je voelde je de eenzaamste mens op aarde, al had je een (ook alcoholistische) man en een dochter van acht. Door je depressie verwaarloosde je je dieren en moest je daarom een maand naar de gevangenis. Al je dieren stierven. Je werd een straatprostituee en je verleende seksuele gunsten voor alcohol en kalmeringsmiddelen. Je rookte 100 sigaretten per dag. Je had wat psychische ellende te onderdrukken. Je bleef je dieren missen en je schuldgevoel mangelde je.

Op 3 januari 1985 overleed je door cirrose van de lever. Zelfdoding op de lange termijn. Knud is in 1997 naast jou begraven.

Schrijver: Joanan Rutgers, 12 februari 2013


Geplaatst in de categorie: psychologie

2.0 met 5 stemmen 430



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)