Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Pornosterren vluchten vaak naar Magere Hein

(voor Catherine Patricia Greiner (1956 - 1994))

Je bent geboren op 2 april 1956 in Royan, op het schiereiland Arvert. In jouw jeugd was jij werkeloos en deed jij hier en daar wat klussen. Zo werkte jij ook als een ijsverkoopster in Saint-Tropez, waar de regisseur Gérard Kikoïne (1946, Parijs) jou ontdekte. Gérard maakte zo'n 25 pornofilms. Tussen 1977 en 1984 verscheen jij in ruim 100 pornografische films (X-films). Je gebruikte meestal jouw pseudoniem Cathy Stewart. Jouw tegenspeelsters waren o.a. Brigitte Lahaie, Julia Perrin en Catherine Ringer.

Je was een pornografische filmactrice, die in het begin van de jaren tachtig in de meeste, Franse hardcore-films verscheen, maar je verscheen ook in diverse niet-pornografische films. In 1978 debuteerde je met een kleine rol in de dramafilm 'Ursula', met in de hoofdrol Nadine Roussial, geboren in 1932. In 1978 speelde je in 28 films, o.a. in de pornofilms 'Stéphanie rectoverso' van Didier Philippe-Gérard, de sex-comedy 'Cuisses en délire', waarin je jezelf speelde, 'Les gourmandesde sexe', waarin je de hoofdrol speelde, 'Bouches expertes', naast Brigitte Lahaie, die ook in 1990 in 'Henry & June' speelde, je speelde een lesbienne in 'Le feu à la minette', je speelde in 'Blondes humides', de non Norma in 'Jouir!', de hoofdrol in 'Baisez-moi', de hoofdrol in 'Cette salope d'Amanda', in 'Partouzes', naast France Lomay, en de hoofdrol in 'Refais-moi tout'. In 1979 speelde je in 'Auto-stoppeuses en chaleur', naast Karine Gambier, in de sex-comedy 'Cette malicieuse Martine', met Marilyn Jess en Brigitte Lahaie, in 'Enquêtes', naast Desirel Cousteau (1956, Savannah), en in 'Mets-la moi profonde', naast Julia Perrin.

In 1980 speelde je in 'Die Nichten der Frau Oberst', naast Karine Gambier en Brigitte Lahaie, in de drama/horror/mystery film 'La nuit des traquées' van de schrijver/acteur Jean Rollin, met Brigitte Lahaie in de hoofdrol, in het drama 'Une nuit rêvée pour un poisson banal', de hoofdrol in 'Deux gamines', en in 'Rien ne vaut la première fois', naast Catherine Ringer. In 1982 speelde je in 'Mélodie pour Manuella', met Olinka Hardiman (1960, Frankrijk) in de hoofdrol, in 1983 in 'Der Frauenarzt vom Place Pigalle', naast Uschi Karnat (1952, Noordrijn-Westfalen), in 1984 in 'Ragazzina vogliosetta' van Giorgio Mille en in 1985 in 'Strong Wild and Crazy' van Gérard Kikoïne, de vader van de actrice Elsa Kikoïne (1977, Suresnes), die speelde in 'Vidocq' met Gérard Depardieu, en de vader van de acteur/regisseur Gari Kikoïne, die speelde in zijn film 'Chronique de l'ennui'.

Jij was een heel knappe, gevoelige, gepassioneerde, gebroken en verwarde vrouw. Je had bruine ogen en je voegde vaak wat humor aan jouw rollen toe. In 1978 speelde je in de 'gewone' film 'Convoy of Girls' van Pierre Chevalier. In 1979 was je één van de hoofdrolspelers in de erotische documentaire 'Exhibition 79' van Jean-François Davy (1945, Parijs). Met Dominique Hérissou, die ook een hoofdrol had, leefde je een rock 'n' roll levensstijl.
In 1980 speelde je in de erotische komedie 'Les Bourgeoises de l'amour' van Erwin C. Dietrich en in de fantasy/thriller 'The Night of the Hunted' van Jean Rollin. Jij leed aan een drugsverslaving en in de loop van de jaren tachtig stopte je met jouw filmcarrière.

Je overleed op 9 augustus 1994 in Breuillet, in het departement Charente-Maritime. Daar staat de 12-de eeuwse Église Saint-Vivien de Breuillet. Breuillet ligt nabij Royan.

Je overleed door de complicaties van aids, maar vooral door een overdosis drugs. Je werd 38 jaar. Mogelijk ben je in de Cimetière Route du Montil in Breuillet of in de Cimetière Rue des Bleuets in Royan begraven.

Schrijver: Joanan Rutgers
9 december 2020


Geplaatst in de categorie: idool

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 47



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)