Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

En de Atlantische Oceaan golft maar door...

(voor Lois Hamilton (1943 - 1999))

Jij bent geboren als Lois Irene Yanessa Hamilton op 14 oktober 1943 in Philadelphia. Jij was een Italiaanse barones, afstammend van de 11-de eeuwse adel in Napels. Jij studeerde aan de Temple University, in 1884 opgericht door de baptistenpredikant/schrijver/filantroop/advocaat Russell Herman Conwell. De hoofdcampus ligt in Noord-Philadelphia, met in het midden een bronzen beeld van een uil, de mascotte van de universiteit. Een levende mascotte is de uil Stella, die in de Elmwood Park Zoo in Norristown woont. Conwell zei: 'De uil van de nacht maakt de adelaar van de dag'. In de Founder's Garden is het graf van Conwell, met een buste erop. In 1965 doceerde Martin Luther King aan de Temple University. De officiële schoolkleuren zijn kersen en wit. Een cheer is 'T For Temple U'. Bill Cosby, John Oates, Daryl Hall en Tamron Hall zijn oud-studenten.

Voorts studeerde jij psychologie en schone kunsten (beeldhouwen en schilderen) aan de Universiteit van Florence, die in 1321 als Studium Generale door de Florentijnse Republiek werd opgericht. Het werd twee keer naar Pisa verplaatst. De Accademia di Belle Arti di Firenze is op de via Ricasoli 66. Daarnaast bevindt zich de Galleria dell' Accademia, waar de originele 'David' van Michelangelo staat. De dichteres Margherita Guidacci en de dichter Mario Luzi studeerden ook aan de Universiteit van Florence. Luzi was er ook hoogleraar Franse taal en literatuur en de dichter Giovanni Boccaccio was er hoogleraar Oudgrieks en Literatuur. Jij behaalde jouw graden en in 1964 trouwde jij met James P. Aurino, met wie jij 2 kinderen kreeg.

In de jaren 70 werd jij een topmodel van het Ford Modeling Agency in NYC, in 1946 opgericht door Eileen Cecile Otte en Gerard Ford. Zij kregen samen 4 kinderen, o.a. Mary katherine Ford, die het bedrijf in 1995 overnam. Jij stond o.a. op de covers van Cosmopolitan, Fortune, Mademoiselle, Vogue, Italia, Prevue, Neue Revue Illustrierte, Newsweek, Paris Match, Hello!, Redbook, Ladies' Home Journal, Glamour en Time. Jij deed advertentiecampagnes voor o.a. Chanel, Clairol, Halston, Pucci en Hermès. Verder verscheen jij wereldwijd in meer dan 150 commercials.

Jij verhuisde naar Hollywood om als actrice aan de slag te gaan en binnen een jaar kreeg jij de meeste tv-rollen van jouw bureau. In 1972 speelde jij in de komedie 'Last of the Red Hot Lovers', met Paula Prentiss (1938, San Antonio), Sally Kellerman (1937, Long Beach) en Renée Taylor (1933, The Bronx). In 1975 speelde jij in de komedie 'The Sunshine Boys' en in 1978 in 'Are You in the House Alone?', met Kathleen Beller (1956, Westchester County) in de hoofdrol, en in 'Starsky and Hutch'. In 1978 zijn James en jij gescheiden. In 1979 speelde jij in 'Topper', 'CHiPs', met Michelle Marie Pfeiffer (1958, Santa Ana), 'The Dukes of Hazzard' en 'The Electric Horseman', met Robert Redford en Jane Fonda. In 1979 en 1980 speelde jij in 5 afleveringen van de komedie 'The Ropers', met Patricia Ellen Russo (1945, Brooklyn) en Audra Marie Lindley. In 1980 speelde jij in een aflevering van 'The Love Boat', met Gavin MacLeod (1931 - 2021) en Cynthia Lauren Tewes (1953, Braddock), die in het echt aan de cocaïne verslaafd was. In 1978-1981 speelde jij in 2 afleveringen van 'de komedie 'Three's Company'. In 1981 speelde je ook in 'The Cannonball Run', met de blond beauty Farrah Leni Fawcett (1947 - 2009) en Bianca Jagger (1945, Managua), Mick's ex. In 1982 speelde je in 'Pray TV' en in 1983 in 'Starfight: The Plane That Couldn't Land', met Lee Majors (1939, Wyandotte) in de hoofdrol.

In 1984 speelde jij in 3 films, o.a. in 'Invitation to Hell', met Soleil Moon Frye (1976, Glendora). In 1985 speelde je in 'Hunter' en in de komedie 'Summer Rental', met John Franklin Candy in de hoofdrol, die op 4 maart 1994 in Durango door een hartaanval overleed en 43 jaar werd. Hij was in Mexico voor de opnames van 'Wagons East!', waarin hij de hoofdrol speelde. In 1986 speelde je in 'Armed Response', met David Carradine in de hoofdrol. Op 7 juli 1986 trouwde jij met Charles William Knapp. In 1990 speelde je in 'Designing Women' en tenslotte met Anita Evelyn Pomares in de komedie 'Bob's Night Out', die in 2004 verscheen. In juli 1993 zijn Charles William en jij gescheiden. In 1999 kreeg jij een auto-ongeluk en had jij een gebroken kaak, wervel en heup. Jij was onder de invloed van o.a. cocaïne en dieetpillen. Naast actrice, schilderes en beeldhouwster was jij ook een schrijfster en jouw eerste boek was 'Move Over Tarzan'. Jij exposeerde jouw bronzen sculpturen en olieverfschilderijen in solo-exposities te Los Angeles. Jij was een gediplomeerde privé-pilote en een volleerd aerobatic pilote, vliegend in jouw Duitse dubbeldekker uit 1936.

Op 23 december 1999 pleegde jij zelfdoding in jouw hotelkamer in het Sheraton Grand Rio Hotel & Resort op de Avenida Niemeyer 121 in de chique wijk Leblon te Rio de Janeiro. Jij nam een overdosis slaappillen en jij trok een plastic zak over jouw hoofd. Jij werd 56 jaar en jij bent in de valhalla Memorial Park Cemetery in North Hollywood begraven.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
6 januari 2022


Geplaatst in de categorie: idool

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 36



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)