Het levende bewijs van het Christus-mysterie
(voor Judith von Halle)
Jij, heilige vrouw, bent geboren in 1972 in Berlijn. Jij bent het enigste kind van Joodse ouders. Jij ging naar een rooms-katholieke, middelbare school in Berlijn, het Canisius-Kolleg Berlin, een gymnasium op de Tiergartenstrasse 30/31. De beeldend kunstenares Yotta Kippe (1971, Hamburg) ging ook naar deze school. Jij ging ook naar een school in Houston, Amerika. En jij woonde in Tel Aviv. Jij studeerde architectuur aan de Hochschule der Künste in Berlijn-Charlottenburg, de grootste kunstacademie van Europa. Het hoofdgebouw staat op de Hardenbergstrasse 33 en de Faculteit Vormgeving, waar jij studeerde, aan de Mierendorffstrasse. Daarna studeerde jij aan de Technische Universität Berlin op de Strasse des 17. Juni 135. Van jongs af aan leidde jij een diep geestelijk leven en voelde jij jezelf tussen de mensen misplaatst. Jij vroeg jezelf af waar jouw soort mensen zich bevonden. Jij had een diepe crisis met meerdere keren het mes in jouw hand. Zeg maar de donkere nacht van Joannes van het Kruis, gekoppeld aan suïcidale neigingen. In 1997, op jouw 24-ste, kwam jij in contact met de antroposofie van Rudolf Steiner. Jij zat in de auto van jouw docent Carl-August von Halle, waar jij een boekje met teksten van Rudolf Steiner vond. Jouw ziel was meteen geraakt. Jij voelde een duidelijke herkenning en later nam Carl-August jou mee naar een avondseminar in het Rudolf Steiner Haus.
In 1998 ben jij als ingenieur afgestudeerd. Jij werkte als architecte op het bureau van Carl-August en jij werkte als secretaresse voor het Rudolf Steiner Haus op de Bernadottestrasse 90/92 in Berlijn. Blijkbaar zat jij in een antroposofische stroomversnelling. In het RSH is een antroposofische bibliotheek, waar jij lekker in kon grasduinen. Er is ruimte voor lezingen, conventies, seminaries, euritmiegroepen en exposities. Sinds 2001 geef jij daar lezingen. In 2002 trouwde jij met de Berlijnse architect/professor/antroposoof Carl-August von Halle. Tijdens Pasen 2004, in jouw 33-ste levensjaar, verschenen er stigmata bij jou. Die wonden van Christus zijn nog steeds onveranderd aanwezig. Volgens de overlevering werd Jezus 33 jaar en heeft dat tijdsbesef meegespeeld. Jouw Christus-wonden verschenen eerst aan de binnenkanten van jouw handen en daarna op de bovenkanten van jouw handen. Enkele dagen later op de boven- en onderkanten van jouw voeten en onder jouw rechterborst. Tijdens de Goede Week bloeden de wonden vooral en extra veel op de Goede Vrijdagen en de vrijdagen tussen Pasen en Pinksteren. Deze stigmatisering transformeerde jouw hele, fysieke organisme. Jouw bloedsysteem is radicaal veranderd, net als alle organen en verbindingen.
De gevoeligheid van jouw zintuigelijke waarneming is toegenomen en jouw voedingssysteem veranderde diepgaand. Jij hoeft geen voedsel meer te gebruiken, terwijl jij op gewicht bleef/blijft en geen andere beperkingen of lichamelijke klachten hebt. Jouw getransformeerde lichaam stoot elk aards voedsel heftig af. Jij kunt alleen water in beperkte hoeveelheden drinken. Jij presenteert jouw verslagen over jouw mystieke ervaringen aan de antroposofen, van wie jij van een aantal een sterke vijandigheid ervaart. Jij geeft lezingen aan de leden van de Antroposofische Vereniging, die de basis voor jouw publicaties vormen, zoals:
'En als Hij niet was opgestaan', samen met de antroposoof Peter Tradowski (1934 - 2019) (2005)
'Van de geheimen van de Kruisweg en het Graalbloed. Mysterie van transformatie.' (2006)
'Over het mysterie van Lazarus en de drie Johannessen: Johannes de Doper, de Evangelist en Zebedeüs' (2009)
'De Christusontmoeting van het heden en de geest van het Goetheanum' (2010)
'Anna Katharina Emmerick. Een revalidatie.' (2013)
'Substantie-stervende en geest-geboorte. Kosmische Aspecte zur Todesstunde auf Golgotha.' (2014)
'Schwanenflügel. Eine spirituelle Autobiographie.' (2016)
'De Apocalyps van Johannes. Bindeglied zwischen jüdischer Mystik und christlich-anthroposophischer Geisteswissenschaft.' (2018)
'De coronapandemie. Anthroposophische Gesichtspunkte.' (2020)
Jij schrijft in de antroposofische terminologie en in jouw werk verwijs jij naar jouw vorige incarnatie als Edith Maryon, een Engelse beeldhouwster, geboren op 9 februari 1872 in Londen. Samen met Ita Wegman behoorde zij tot de inner circle van Rudolf Steiner. Haar ouders waren de rijke meester-kleermaker John Simeon Maryon en Louisa Church. Zij studeerde beeldhouwkunst aan de central School of Design en het Royal College of Arts in Londen. In 1912-1913 ontmoette zij Rudolf Steiner voor het eerst en in de zomer van 1914 verhuisde zij naar Dornach, waar zij van beslissende betekenis voor de bouw van het eerste Goetheanum was. Samen met Rudolf ontwierp zij grotendeels de sculptuur 'Der Menschheitsrepräsentant zwischen Lucifer und Ahriman'. Edith ontwierp ook de Engländerhäuser en ze correspondeerde continu met Rudolf, die haar veel toevertrouwde. Zij redde Rudolf ooit van een ernstige, mogelijk dodelijke val. In 1923 werd zij ernstig ziek en zij overleed op 2 mei 1924 in Londen door tuberculose. Zij werd 52 jaar. Zij was in naam het hoofd van de afdeling Schone Kunsten van het Goetheanum.
Na de stigmata-verschijning tijdens Pasen 2004 moest jij samen met jouw aanhangers het Antroposofisch Centrum in Berlijn-Dahlem verlaten. Een deel van de antroposofische sekte beschouwde jouw ervaringen en tekenen als zwarte magie en bedrog. Zij vonden dat deze verschijnselen niets met de antroposofie te maken hebben en alles met de rooms-katholieke hocuspocus-traditie, waarin jij bent opgegroeid. Zoals de stigmata en visioenen van de heilige Anna katharina Emmerick. Jij wilt via de antroposofie jouw stigmata doorgronden en verklaren, zonder angst en vooroordelen, waar jouw antroposofische criticasters/tegenstanders nog in gevangen zitten. Jij wilt aantonen hoe de Goddelijke Geest in het fysieke zichtbaar wordt. Jij zegt: 'Kosmisch kijken is het vermogen om niet alleen naar de huidige wereld op dit moment te kijken. Dit dient lange tijd te gebeuren, zorgvuldig, systematisch en in exacte meditatie en concentratie. Sommigen worden met dit vermogen geboren en onthullen het op een bepaald moment. Men leeft sterk verinnerlijkt.'.
In 2006 werd de Freie Vereinigung für Anthroposophie Morgenstern opgericht, met een filiaal in Dornach, waar jij naartoe verhuisde. Verder werd de Verlag für Anthroposophie opgericht, waar vele boeken van jou verschenen en verschijnen. Het bevindt zich op de Blumenweg 3 in Dornach. De directeur van de uitgeverij is Joseph Morel. Jij woont in Dornach en op jouw brievenbus staat 'J.v.H.', meer niet. Jij bent schuw jegens vreemden en jij geeft slechts enkele lezingen, vanwege jouw wankele gezondheid. Jouw man Carl-August houdt zich helaas nog meer uit de publiciteit. Natuurlijk spreken jouw boeken voor zich en zit jij niet op een stroom bedevaartgangers te wachten. Er zijn overigens weinig foto's van jou in de omloop, laat staan filmbeelden. Het lijkt erop, dat jij het Judith-mysterie bewust in stand wilt houden. In 2014 hield jij in Zeist een interview met Michel Gastkemper. Jij zei: 'Die Arbeit, die geistige Welt zu erforschen, dass ist meine eigentliche Tätigkeit, und das war auch schon vor der Stigmatisation der Fall. Mit der Stigmatisation gingen tatsächlich einher Erlebnisse von der Zeitenwende, z.B. das Christus-Ereignis und dessen historische Umstände, aber auch Wahrnehmungen von konkreten historischen Situationen aus anderen Zeiten sind mir seither möglich, wie aus der Zeit der Templer oder Ereignisse aus anderen Zeiten und Zusammenhängen.'.
Het werk van de Freie Vereinigung der Anthroposophie in Dornach vindt plaats in de geesteswetenschappelijke werkplaats 'Schreinerei am Blumenweg'. Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo vreemd, dat jij stigmata hebt en dat jij leeft van de lucht en het licht. Dat laatste komt wereldwijd veel meer voor. Sint Franciscus had ook stigmata en hij was één van de eenvoudigste heiligen, die geïncarneerd zijn. Hij was helemaal Een geworden met de Christusgeest. Hij hield van alle dieren, planten, planeten, noem maar op. Hij was zodanig Ver-Christelijkt, dat de Christusliefde in en buiten hem volop tot bloei kwam. Hij straalde het Christuslicht uit. Zonder moeizame, intellectuele verklaringen. Net als Boeddha, hij vond Verlichting en dat straalde hij uit naar iedereen wie en alles wat hij ontmoette. Jezus gebruikte ook geen ingewikkelde mysterietaal, hooguit symbolische betekenissen, maar altijd voor iedereen te begrijpen. Simpel, maar wonderschoon en van de meest diepgaande waarheid, neem bijvoorbeeld de Zaligsprekingen. Wellicht is het jouw taak om intellectueel tot het uiterste te gaan om het Christelijke Koninkrijk te verwoorden, mijn zegen heb je, maar liever betast ik jouw stigmata of kijk ik lange tijd in jouw ogen of voel ik de aanwezigheid van jouw geest op afstand. Bijvoorbeeld zoals de eerbiedwaardige, vergeestelijkte Andreas Schwendener uit St. Gallen in zijn You Tube film "'Schwanenflüge' von Judith von Halle" (2021).
25 maart 2022
Geplaatst in de categorie: idool