Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Door jouw eigen pastoor verkracht en vermoord

(voor Marietje Kessels (1889 - 1900))

Jij bent geboren als Maria Catharina Wilhelmina (Marietje) Kessels op 2 maart 1889 in Tilburg. Jouw rijke ouders waren Mathieu J.H. Kessels (1858 - 1932) en Maria Philomena Crijns (1863 - 1941). Jouw vader was de eigenaar van de Koninklijke Nederlandse Fabriek van Muziekinstrumenten aan de Industriestraat in Tilburg. Jouw ouders kregen 9 kinderen, waarvan jij de derde was. Jullie woonden in de statige 'Villa Cecilia' aan de Industriestraat, vlakbij de Heilig Hartkerk/Noordhoekse kerk, een neogotische kerk van Pierre Cuypers uit 1898, met hoog tegen de buitenkant een grote klok.

Op woensdag 22 augustus 1900 ging jij rond half elf 's ochtends een brief voor jouw ouders posten en jij ging naar jouw pianoleraar Gerard Schellekens om een les af te zeggen. Jouw 7 jaar jongere broer Mathieu had extreem nare voorgevoelens en hij gilde: 'Ga niet de kerk in!'. Hij werd door jullie ouders naar zijn slaapkamer gestuurd om te kalmeren. Had hem maar meer serieus genomen. Gerard was ook kerkorganist. De eigenaresse van café 'De Zwarte Ruiter', Maria Panhuijsen, zag jou voorbij lopen en in jouw haar strijken. 'De Zwarte Ruiter' lag pal tegenover de Heilig Hartkerk. Maria zag dat een man (de koster of de pastoor) in het zijportaal van de kerk, die jouw aandacht trok door jou te wenken. Jij werd de kerk in gelokt, waar jij die dag van half 8 tot half 9 's morgens van pastoor George van Zinnicq Bergmann catechismusonderwijs had gekregen, samen met 69 anderen. Pastoor George had om 6 uur 's ochtends de vroegmis gedaan. Kapelaan Völker deed om 7 uur de mis en kapelaan Berkvens deed om half 9 de mis. Jij ging de kerk in om de kruisweg te bidden, omdat jij de ochtendmis had gemist. Rond 11 uur 's morgens was de oud-postbode Johannes Jongbloets ook in de kerk en hij hoorde gehuil. Hij hoorde zuchten, klagen, jammeren, smeken bij het orgel in het koorgebied. Er klonk 'Oeh! Oeh!' uit het zijportaal. Hij zag de koster en de pastoor bovenin de kerk met elkaar vechten. Even later zag hij de koster of de pastoor op hem af komen en die keek hem woedend aan, die keek hem de kerk uit, wat hij inderdaad deed. Van de schrik nam hij een borrel. Zonder het goed te beseffen, was Jongbloets getuige van het seksuele misbruik, wat die hoogst krankzinnige pastoor George bij jou heeft aangericht. Hij heeft jou op een onbespied plekje in die grote kerk op een beestachtige wijze verkracht. Hij wachtte tot de koster ver genoeg uit beeld en geluidsafstand was. Hij wist niet dat Jongbloets er ook was. Verder beschouwde hij de koster als een soort handlanger, want van dezelfde criminele bende. Nadat pastoor George jou op brute en vreselijk goddeloze wijze heeft verkracht, heeft hij jou nadien en kort na 11 uur 's morgens gewurgd. Hij was compleet verknipt en hij leed aan een zeer zware vorm van schizofrenie. Hij was dan ook volstrekt psychotisch toen hij zich aan jou vergrepen heeft. Zijn ongeneeslijk geesteszieke brein werd overheerst door zijn op onnatuurlijke wijze onderdrukken en afknijpen van zijn seksuele driften. Zijn celibataire levensstijl eiste zijn tol in de vorm van een dodelijk slachtoffer, wat jij was, zorgvuldig door hem uitgekozen, omdat hij haarfijn aanvoelde hoe vroom jij was en hoeveel hij tegen jou op keek. Als zuivere maagd stond jij voor een ideaalbeeld in hem, wat hij niet kon verdragen, omdat hijzelf absoluut niet zuiver op de graat was. Hij heeft jou op een uiterst agressieve manier bezoedeld en vernietigd, zodat hij weer met zichzelf in het reine kon komen. Dat was het gestoorde kronkeldenken in hem. Hij heeft jou volstrekt misbruikt, puur voor zijn eigen egoïstische gewin. Later ontkende hij dat hij als een vulkaan is uitgebarsten, toen hij immers weer gekalmeerd was. De herinnering aan zijn voor jou destructieve en fatale psychose is bij hem weggevaagd. Hij gaf later zelfs de koster de schuld van de verkrachting en de moord op jou, maar de enig echte en ware boosdoener was hijzelf. Nu werkt die roomse leer grotendeels paranoïde-schizofrenie in de hand en is het celibaat vragen om desastreus onheil, maar al met al blijft het doen van humanitaire misdaden de eigen verantwoording.

Dr. Georgius (George) Wilhelmus Josephus Maria van Zinnicq Bergmann is in 1851 in Vught geboren. Na het gymnasium ging hij naar het Kleinseminarie en daarna naar het Grootseminarie van het bisdom Den Bosch in Haaren, wat van 1839 tot 1967 bestond, op de Rijksweg 5/Raamse Akkers 15. In 2019 is dit pronkzuchtige gebouw door een brand verwoest, op de kapel en het voorportaal na. George kreeg in 1872 het tonsuur en mindere orden en in 1875 werd hij tot priester gewijd. Hij heeft zijn studie theologie in Rome afgerond en daarna werd hij kapelaan in Eindhoven en behaalde hij zijn professoraat in de theologie. Hij was professor aan het Grootseminarie in Haaren. In januari 1897 stichtte hij een nieuwe parochie in Tilburg, in de Heilig Hartkerk. Daar was hij apetrots op. Hij was de eerste pastoor van deze parochie. Hij was de oprichter en adviseur van de Sint-Paulusvereniging (drankbestrijding) in Tilburg. Hij was ook de adviseur van het Tilburgse comité van de Katholieke Sociale Actie en de eerste voorzitter van de Gezondheidscommissie in Tilburg. Verder was hij ook nog Geheim Kamerheer van paus Pius X, oftewel Giuseppe Melchiorre Sarto (1835 - 1967), die op 29 mei 1954 door paus Pius XII heilig is verklaard. De slager die zijn eigen vlees keurt.

Op 22 augustus 1900 om half 4 's middags meldt jouw moeder jouw vermissing. De huishoudster van pastoor George doorzoekt de kerkbanken en pastoor George doorzoekt de catechismuskamer en de kelder. Jullie dienstmeid Cato van de Sande zocht jou bij 'De Zwarte Ruiter' en in de kerk, die blijkbaar weer geopend was, nadat de koster hem op 12 uur had gesloten en was vergeten het Angelus te luiden. Jouw moeder liet 11 fabrieksarbeiders zoeken en jouw vader later 200. De schilder Gasparus Mutsaers, die in de kerk aan het werk was, werd beschuldigd. Op een anonieme briefkaart werd jouw pianoleraar zelfs beschuldigd. Er werd veel verwarring gezaaid en pastoor George gebruikte al zijn demonische kennis om zijn misdaad te verbloemen en uit te wissen. Koster Johan van Isterdaal had pastoor George betrapt, toen hij jou al verkracht en vermoord had. Door George's moord te verzwijgen en door jouw ontzielde lichaam te verstoppen, was hij zwaar medeplichtig. Overigens had de schilder Mutsaers ook vuile handen, want die heeft jouw bebloede kleren en een kerkboekje van jou van koster Johan aangepakt. Vervolgens heeft Mutsaers dat bij zichzelf thuis verstopt. Mutsaers werd eerst als hoofdverdachte beschouwd. Hij vertelde steeds andere verklaringen en hij sprak zichzelf vaak tegen. Hij werd onschuldig verklaard. Jij had de brief niet kunnen posten en jij had niet bij jouw pianoleraar langs kunnen gaan. De duivel in de Heilig Hartkerk, vermomd als een zogenaamde theoloog/pastoor, heeft jou verleid en vernietigd. Het kruis van meneer pastoor was een dodelijke hellevaart voor jou. De politie, geleid door commissaris Caarls, begon een groot onderzoek, samen met het fabriekspersoneel van jouw vader. Op 24 augustus 1900 werd jouw ontzielde lichaam op het gewelf van de kerk gevonden. Een deur in het zijportaal leidde naar de wenteltrap richting het verwulfsel. Koster Johan had alle sleutels van de kerk en hij heeft jouw lichaam in een 7 meter diepe nis van het gewelf onder het kerkdak verstopt. Emile van Waegeningh uit Breda heeft 3 foto's van jouw naakte lichaam in die nis gemaakt. Jij droeg enkel zwarte kousjes en een wit kledingstuk om de hals. Die foto's zullen terecht nooit gepubliceerd worden. Jij was overduidelijk verkracht en vermoord. Jij werd 11 jaar en jij bent op 28 augustus 1900 begraven in de begraafplaats van de roomse Heikese kerk, de Sint-Dionysiuskerk, op de Bredaseweg 45. Die kerk staat op de Stadhuisstraat 6. Jouw grafmonument is door de steenhouwer Victor Joseph Hubert Barette gemaakt. Die werkte aan de Noordstraat in Tilburg. Het is een meisje (jij), die zich aan het kruis van Christus Jezus vastklampt.

George heeft bij een medepriester gebiecht, dat hij jou heeft verkracht en vermoord. Die medepriester heeft het Vaticaan ingelicht. Het Vaticaan nam George in bescherming, maar in wezen beschermden ze hun hoogst criminele organisatie. In 1908 kwam er een Vaticaanse delegatie (2 mensen) naar jouw ouders en hun kinderen in Tilburg. Zij beaamden dat pastoor George de verkrachter en de moordenaar van Marietje was. Zij wilden, dat jouw ouders/familie deze misdaad verzwegen, omwille van het aanzien van de roomse kerk. Jouw ouders wilden toch zeker niet de roomse kerk te schande brengen! Jouw ouders werden onder druk gezet door de pauselijke vertegenwoordigers om te zwijgen over pastoor George, die jou heeft vermoord. George was zwaar seksueel geblokkeerd en gefrustreerd en deze pedofiele lafaard durfde alleen misbruikseks bij een weerloos, onschuldig kind zoals jij. Daarbij was hij een ontzettend lelijke, (seksueel hoogst) afstotelijke, perverse, vieze, geniepige, sluwe, sadistische en stoffige griezel. George zag zichzelf in jou en hij projecteerde zijn suïcidale zelfhaat. Jouw broertje Mathieu werd door jouw vader in vertrouwen ingelicht. Jouw vader vreesde voor de omzet van zijn muziekinstrumentenfabriek en de werkgelegenheid van zijn werknemers. Hij wilde niet de klandizie van de roomse fanfarekorpsen verliezen, wat absoluut niet integer van hem was en vreselijk laf. Pastoor George is in november 1910 in Den Bosch overleden. Hij werd 59 jaar en hij is op 10 meter afstand van jou begraven, wat heel ongepast en schandalig is. Het muziekkorps van jouw vader en de harmonie 'Excelsior' toonden George de laatste eer in de begrafenisstoet. De Tilburgsche Courant deed op 10 november 1910 een schijnheilig lovend verslag van de begrafenis van George. Men noemde George o.a. 'een zijner schoonste priesterzonen' en men schreef 'hij was machtig in zijn werk en woorden'. Walgelijk om te lezen al die gelogen lof. In de stoet liepen afgezien van fraters en nonnen ook weeskinderen mee. Het was bomvol in de Heilig Hartkerk, met Deken Mgr. J.B. Bots, die George de absolutie gaf. Bots was ook een Geheim Kamerheer van paus Pius X. Mgr. Berkvens, inmiddels directeur van het Grootseminarie, was er ook. Plus 2 politici en andere roomse titeldragers, zoals de kapelaans J. Spierings en P. Vroomans. Bots zei nog: 'In die tijden van tegenspoed knielde Hij (George) dan neder voor het altaar en zocht troost en sterkte in het gebed'. Typisch supervage goedpraterij/smeerlapperij van valse clerici. Die vervloekte klotenkerk, de Heilig Hartkerk, is Godzijdank in 1975 afgebroken.

In 2011 verscheen het boek 'De moord op Marietje Kessels - Waarom de ouders moesten zwijgen' van Godelieve Kessels, de dochter van jouw broer Mathieu en jouw nichtje. Godelieve is nu 81 jaar. Een groot deel van Tilburg en jouw familie wist al gauw dat pastoor George jou vermoord heeft. Godelieve zegt: 'Er komen steeds meer gevallen van seksueel misbruik van kinderen door rooms-katholieke geestelijken aan het licht en er wordt steeds meer bekend over de systematische ontkenning en toedekking door de kerk.'. Bij seksueel misbruik en moord hanteert de rooms-katholieke kerk al sinds zijn oprichting dezelfde sinistere, misleidende en goddeloze regels, zoals dat ze dergelijke klachten en misdaden zelf afhandelt, zonder de inmenging van objectieve justitie. In 2022 verscheen het boek 'De zaak Marietje Kessels. De onopgeloste kindermoord in de Tilburgse Noordhoekkerk' van de schrijfster/journaliste/historica Liselotte van Leest. Dit realistische boek is in de romanvorm geschreven. Dat 'onopgeloste' in de ondertitel is een verkooptruc, want deze gruwelijke moord is allang geen onopgeloste moord meer en ook nooit echt geweest. Liselotte's overgrootmoeder was de beste vriendin van jou. Liselotte ging naar het Odulphuslyceum aan de Noordhoekkring 99, niet ver bij jouw graf vandaan. Ze is met de vele verhalen over jou opgegroeid. Ze woonde 3 jaar in Rome en ze hoopt, dat het Vaticaan ooit met zijn bewijzen voor de dag komt, maar zoals altijd hanteert het Vaticaan de geraffineerde, eeuwenlang aangescherpte doofpotstrategie, de tactiek van 'zwijgen is goud' en niet de vuile was buiten hangen.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
16 juli 2022


Geplaatst in de categorie: misdaad

5.0 met 3 stemmen 153



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)