Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Rebecca St. James - Omega

Jij bent geboren als Rebecca Jean Smallbone op 26 juli 1977 in Sydney. Jouw ouders zijn David en Helen Smallbone. Jouw vader was de manager van christelijke muziekmakers en van jouw muziek. Jouw zus is Libby en jouw vijf broers zijn Ben, Dan, Joel, Josh en Luke. Toen jij pas 6 weken jong was, ging jij mee naar een christelijk concert in het Sydney Opera House. Jij woonde in Sydney en Brisbane, waar de kangoeroes in de achtertuin liepen. Op jouw 12-de opende jij de shows in Australië voor de christelijke zanger Carmen Dominic Licciardello (Carman), die op 16 februari 2021 in Las Vegas door kanker overleed en 65 jaar werd. Zijn weduwe is Dana Morrow en hij heeft zes stiefkinderen. Op jouw 14-de verhuisde jij met jouw familie naar Amerika, waar jouw vader een nieuwe baan kreeg, die hij al snel weer verloor, maar jullie werden door giften van aardige mensen ondersteund. Op jouw 16-de zong jij in de kerk in Franklin en werd jij door Eddie DeGarmo van ForeFront Records ontdekt. Jij tekende een contract bij ForeFront Records, in 1987 opgericht door Eddie DeGarmo, Dan R. Brock, Dana Key en Ron Griffin. Dana Key was een christelijke zangeres/rockgitariste, die op 6 juni 2010 door een gescheurd bloedstolsel overleed en 56 jaar werd. Zij stamde af van de schrijver Francis Scott Key, beroemd door zijn volkslied 'The Star-Spangled Banner'.

In 1991 verscheen jouw debuutalbum 'Refresh My Heart' als Rebecca Jean, met naast de titelsong 'I Am Your Child', 'The Rock Medley', 'Show Your Glory', 'Blessing, Honour', 'We Will Not Bow To The World', 'Soul Medley', 'Children of the King', 'I Will Lift My Voice', 'And we Behold Him' en 'Who Is He'. Op 24 januari 1994 verscheen jouw tweede album 'Rebecca St. James', met 'Here I Am', 'Everything I Do', 'Little Bit Of Love', 'Side By Side', 'True Love', 'Way Up Here', 'Above All', 'I Thank You Lord', 'We Don't Need It' en 'Jesus Loves The Little Children'. Op 25 juni 1996 verscheen 'God', met naast de titelsong o.a. 'You're the Voice', een cover van John Farnham, 'Speak To Me', 'Abba', 'That's What Matters' en 'Carry Me High'. In 1996 verscheen jouw eerste boek '40 Days with God: Devotional Journey', met in 1997 het vervolgboek 'You're the Voice: 40 More Days with God'. Op 7 oktober 1997 verscheen 'Christmas', met 9 covers en 'A Cradle Prayer'. Op 20 oktober 1998 verscheen 'Pray', met naast de titelsong 'OK', 'Give Myself Away', 'Hold Me Jesus', 'I'll Carry You', 'Come Quickly Lord', 'Peace', 'Mirror', 'Lord You're Beautiful', 'Love To Love You' en 'Omega', met de verborgen track 'Be Thou My Vision' (Rop Tú Mo Baile), geschreven door de heilige dichter Dallán Forgaill (560 - 640), die in een klooster op Inishkeel door piraten is onthoofd.

In 1999 verscheen het nummer 'Yes, I Believe in God', ter nagedachtenis aan de slachtoffers op de Columbine High School. Dit nummer verscheen op 'Wait for Me: The Best from Rebecca St James' uit 2003. In 1999 verscheen de DVD 'No Secrets', met interviews van jou, jouw familie, vrienden en collega's. In 2000 verscheen 'Transform', met o.a. 'For the Love of God', 'Reborn', 'Merciful', 'One', 'wait for Me', die seksuele onthouding tot het huwelijk aanmoedigt, 'In Me', 'Stand' en 'My Hope'. In 2002 verscheen het boek 'Wait for Me: Rediscovering the Joy of Purity in Romance'. Op 26 februari 2002 verscheen 'Worship God', met o.a. 'Let My Words Be Few', een cover van Matthew Redman, 'Song of Love', 'Breathe', een cover van Marie Barnett, 'God of Wonders', 'Quiet You With My Love' en 'It Is Well (With My Soul)', geschreven door de hymnist Horatio Gates Spafford, getrouwd met Anne Tobine Larsen Oglende, met wie hij 7 kinderen kreeg. Op 22 november 1873 zonk het Franse passagiersstoomschip SS Ville du Havre na een botsing met de Engelse klipper Loch Earn. Er overleden 226 mensen, waarvan 4 dochters van Anne en Horatio; Anna (12), Margaret (7), Elizabeth (4) en Tanetta (18 maanden). Anne Tobine overleefde de scheepsramp. Daarna werden hun kinderen Horatio, Bertha en Grace geboren. Horatio overleed door roodvonk en werd 3 jaar.

In 2004 verschenen jouw live-album 'Live Worship: Blessed Be Your Name', met 7 nieuwe nummers, en het boek 'SHE: Safe, Healthy, Empowered: The Woman You're Made to Be'. Op 22 november 2005 verscheen 'If I Had One Chance to Tell You Something', met o.a. 'God Help Me', 'Alive', 'You Are Loved', 'Love Being Loved By You', 'I Need You', 'Take All of Me', 'Forgive Me', 'I Can Trust You' en 'Lest I Forget'. Het is in een moderne jas gestoken gospelmuziek. In 2006 ging de christelijke rockband BarlowGirl met jou op tournee. Dat was de band van Alyssa, Lauren en Rebecca Barlow. In 2007 verscheen 'de CD/DVD 'aLive in Florida' en in 2008 'The Ultimate Collection'. In 2009 speelde jij de hoofdrol in de film 'Sarah's Choice', met jouw lied 'Little One'. En in 2009 verscheen het boek 'Loved: Stories of Forgiveness'. Op 5 april 2011 verscheen 'I Will Praise You', met naast de titelsong o.a. 'Shine Your Glory Down', 'Almighty God' en 'You Hold Me Now', een Hillsong-cover. In 2011 verloofde jij met de bassist van de indiepopband Foster the People Jacob Fink, met wie jij op 23 april 2011 in het Junipero Serra Museum in San Diego trouwde. Op 18 februari 2014 werd jullie dochter Gemma Elena Fink geboren. In 2015 speelde jij als Annie in de christelijke dramafilm 'Faith of Our Fathers'. Op 11 mei 2018 werd jullie dochter Imogen Watson Fink geboren en in augustus 2020 werd jullie zoon River Jack geboren.

Op 25 maart 2022 verscheen jouw 10-de studio-album 'Kingdom Come', met naast de titelsong o.a. 'Battle Is the Lord's', met de aanbiddingszanger Michael Brandon Lake, 'Alleluia Jesus', 'Praise', 'Cover Me', 'Desert Bloom', met Kalley, 'Traveling Light' en 'Dawn', met jouw broer Luke, die samen met jullie broer Joel in 2007 het popduo For King & Country vormde. Joel is op 7 juli 2013 met de christelijke zangeres Moriah Castillo Peters getrouwd. Joel is ook een filmacteur. Zo speelde hij de hoofdrol in de christelijke, romantische dramafilm 'Priceless' uit 2016, waarin jij ook speelde. Jullie broer Ben was de regisseur. Op mijn exemplaar van jouw CD 'If I Had Chance To Tell You Something' staat onder jouw handtekening 'Col. 3', Kolossenzen 3: 'Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God. Wanneer Christus verschijnt, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid.'.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
25 maart 2023


Geplaatst in de categorie: idool

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 55



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)