Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Tegeltjes

Subtitels: De belangrijkste levensles
Inspiratiebron


Zessendertig (36) tegeltjes hangen in de woonkamer van Sinan Can met foto's van mensen die een inspiratiebron voor hem zijn. Mooie mensen die ergens in de wereld het verschil hebben gemaakt. 'k Stel mij voor dat op één van die tegeltjes ook Nelson Mandela is afgebeeld wiens geschiedenis met verhaal wij gezamenlijk natuurlijk zeer goed kennen. Zelf heeft Sinan geenszins de ambitie (ergens in de wereld) het verschil te maken. Zelf is Can al gelukkig als hij in de harten van een aantal verschillend geïnspireerde mensen zit.

Als onderzoeksjournalist ging Sinan eerder dit jaar op zoek naar het paradijs;

SINAN OP ZOEK NAAR HET PARADIJS heeft zijn oorsprong in 2023 en is tevens een inspirerend reisprogramma.


Belangrijkste levensles:

- heb liefde en respect voor alles waar leven in zit, ook de natuur.


Nog eventjes terug naar de tegeltjes van Sinan. Hierover zegt hij het volgende als hem gevraagd wordt of het zijn droom is dat ooit iemand zijn foto aan de muur hangt:

- de 13de-eeuwse Perzische filosoof Rumi zei dat mensen hem niet in de aarde moeten zoeken, maar in de harten van mensen.

'Als ik in een paar harten zit, ben ik al gelukkig', aldus Sinan Can...!

Schrijver: Annejan Kuperus, 6 mei 2023


Geplaatst in de categorie: reizen

5.0 met 1 stemmen 183



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)