Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Ginny Owens - If You Want Me To

Jij bent geboren als Virginia Leigh Owens op 22 april 1975 in Jackson, Mississippi, net als de jazzzangeres Cassandra Wilson, die ook blues, country en folk zingt. In 2001 noemde Time Magazine haar 'America's Best Singer'. Jij bent met een slecht gezichtsvermogen geboren en vanaf jouw derde jaar ben jij blind. Je zegt: 'En dus erfde ik alles, van staar tot glaucoom tot slechts enkele dingen die niet geweldig waren. Ik had wel een beperkte hoeveelheid zicht, zodat ik mensen en kleuren kon zien.'. Jij kreeg een cryotherapiebehandeling, een soort bevriezingsbehandeling. De slechte dokter dacht dat jij tenminste jouw zicht zou behouden, maar jij werd blind. Jij worstelt minder met de blindheid op zich, dan met de reacties van de mensen erop. Thuis stond een piano, waarop jij als peuter melodieën speelde en liedjes verzon. Op jouw 7-de maakte jij een liedje met in de tekst o.a. 'Don't forget the water, don't forget the soap, don't forget Christ Jesus, He cleans our soul, cause He's the only one to make you whole'. Op school werd jij gepest, zoals het stelen van jouw lunch.

In 1997 behaalde jij jouw bachelor in het muziekonderwijs aan de christelijke Belmont University in Nashville. Naast Nashville woonde jij ook in Franklin. Jij ontdekte dat de meeste mensen sceptisch waren over het inhuren van een blinde muzieklerares. Jij schreef songs voor Michael Puryear's Final Four Publishing. Een aantal labels streden om jou en jij koos voor Rocketown Records, in 1996 opgericht door Michael Whitaker Smith, getrouwd met Deborah Kay Davis, met wie hij 5 kinderen kreeg. Hij was bevriend met ex-president George H.W. Bush en hij is bevriend met zijn zoon, ex-president George Walker Bush en Bono van U2. Jij won de Nashville Lilith Fair '99 Talent Search, waardoor jij op het festival zong. Op 20 juli 1999 verscheen jouw debuutalbum 'Without Condition', met naast de titelsong 'Be Thou My Vision', 'I Wanna Be Moved', 'Free', 'If You Want Me To', 'Land Of The Grey', 'I Am Nothing', 'Springs Of Life', 'Someone Searching', 'Symbol Of A Lost Cause' en 'Own Me'. In 2002 verscheen 'Something More', met naast de titelsong o.a. 'Run To You', 'I Am', 'This Way', 'I Know Someone', 'The Hand', 'True Story' en 'All I Want To Do'. In 2002 verscheen ook de EP 'Blueprint'.

Jij zegt, dat onze hoop, onze vreugde en ons leven niet uit ons binnenste komt, maar van voorbij dat, van God die het meeste van ons houdt. Jij zegt: 'Ik wil leven om te rusten in de wetenschap, dat God aan zet is, dat ik Zijn Liefde niet hoef te verdienen. Ik hoef niemands liefde te verdienen. Ik ben compleet zoals ik ben' (uit 'Dinner Conversations' met Mark Lowry en Andrew Greer). In 2004 verscheen het album 'Beautiful', met o.a. 'New Song', 'Call Me Beautiful', 'Let Them Hear', 'Always', 'Who Are You Listening To', 'Bread' en 'I Know Who You Are'. In 2005 startte jij de non-profitorganisatie Fingerprint Initiative, die meehielp aan de wederopbouw van New Orleans na de orkaan Katrina. Op 3 mei 2005 verscheen 'Live From New Orleans' en op 11 oktober 2005 verscheen 'Long Way Home'. In 2006 verschenen 'If You Want Me To: The Best of Ginny Owens' en het kerstalbum 'Bring Us Peace'. In 2009 verschenen de EP 'Say Amen' en 'Say Amen: Hymns and Songs of Faith', met o.a. 'O Sacred Head Now Wounded', 'Just As I Am', 'It Is Well With My Soul', 'Be Still My Soul' en 'Home In Me'.

In 2010 verscheen de EP 'Ephemera' en in 2011 verscheen het album 'Get In, I'm Driving', met naast de titelsong o.a. 'Mystery of Grace', 'Rain', 'Joined at the Heart', 'Better Off', 'Higher Ground', 'Daughter of Destiny', 'Better That Way' en 'Song'. In 2014 verscheen 'I Know a Secret', met naast de titelsong o.a. 'What My Life is For', 'Made For More', 'In This Darkness', 'I Am Yours', 'What You Believe' en 'Don't Waste Your Life'. In 2015 verscheen jouw eerste boek 'Transcending Mysteries: Who Is God and What Does He Want From Us?', wat jij samen met de zanger Andrew Brooks Greer schreef. Jij was adjunct-professor in songwriting aan de Belmont University. In 2016 verscheen 'Love Be the Loudest', met o.a. 'Coming Alive', 'The Way God Sees', met Mike Weaver, 'Fearless', 'The Fire', 'Go Be Light', 'How Much More' en 'Wonderful Wonder'. In 2020 verscheen de EP 'Expressions I: Radiant'. Op 1 mei 2021 verscheen jouw solo-boek 'Singing in the Dark' en op 14 mei 2021 verscheen de EP 'Sing Hope in the Darkness'. In 2021 verscheen ook de EP 'Expressions II: Wonder'. In 2023 verscheen de EP 'Be Still and Know' en de instrumentale versie. Op 31 mei 2023 verscheen de single 'Have Hope'.

Als christin heb jij veel aan dominee Timothy (Tim) James Keller uit NYC te danken. Toen jij naar zijn preken luisterde, was jij overwerkt, jaagde jij een ongezonde relatie na en achtervolgde jij andere goden, die jou tot een burn-out leidden. Daarna werd jij kerkleidster en aanbiddingsleidster. Jij ging naar het Reformed Theological Seminary op 1120 Avenue Of The Americas 4th Fl in NYC en jij volgde lessen van Timothy. Timothy overleed op 19 mei 2023 in Manhattan door alvleesklierkanker. Hij werd 72 jaar en hij is in de St. Michael's Cemetery in East Elmhurst, Queens, begraven. Met zijn vrouw Kathy Kristy kreeg hij 3 kinderen. Als conservatief met zeer grote oogkleppen ondertekende hij de Manhattan Declaration. Op het seminarie leerde jij ook Hebreeuws en Grieks. Jij vindt jezelf gelukkig ongehuwd. Jij host de videoblog 'How I See It', waarin jij de kijkers een kijkje in het dagelijks leven als blinde biedt. Jij woont in NYC, waar jij een Master of Biblical Studies behaalde. Jouw appartement op de eerste verdieping (3C) ligt vlakbij het voormalige hoekpand van 'Laytner's Linen & Home' op 2287 Broadway 82th Street in de Upper West Side. Waarschijnlijk ligt jouw huis ook aan Broadway 82th Street. Ik zag dat winkelpand op filmbeelden van jou.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
26 augustus 2023


Geplaatst in de categorie: idool

4.0 met 4 stemmen 55



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)