Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Een mens kan nog zoveel boeken hebben gelezen, de hele bibliotheek van A tot Z doorlopen hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat hij of zij een wijs mens is.

Schrijver: J.de Groot, 30 augustus 2011


Geplaatst in de categorie: individu

3.9 met 15 stemmen 263



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Els Huurman
Datum:
7 september 2011
Ja joke je hebt helemaal gelijk wijsheid is meegegeven een ervaring uit en van het leven.
Naam:
J.de Groot
Datum:
5 september 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Günter wat ben jij toch altijd een 'wijze man',
en Jacob en Len gaan het zeker worden....
Naam:
Günter Schulz
Datum:
1 september 2011
Email:
ag.schulztiscali.nl
Helemaal gelijk, Joke. Mijn grootvader, zelf een laaggeschoolde maar hooggewaardeerde bouwvakker, zei eens tegen mij: "jongen, de wijsheid van een mens is voor een groot gedeelte opgedane ervaring en ondervinding en je kunt haar het beste beoordelen aan iemands builen en blauwe plekken..."
Naam:
Len Cornelis
Datum:
1 september 2011
Belezenheid als 'bewijs'. Ken je bepaalde boeken niet? Dan maar niks beweren, zeggen de 'geleerden'. Zo smoren zij tegensprekers. Wijsheid is meer dan boekenkennis. Ook belezen mensen kunnen lomp en onverdraagzaam zijn. Hun wijsheid zit vooral tussen kaften. En blijkbaar niet in 'mensenwerk'. Maar slechte boekenlezers zijn weer niet automatisch scherp. Of elegant in de omgang. Zo is er altijd wat.
Naam:
Jacob
Datum:
31 augustus 2011
Je hebt volgens mij helemaal gelijk, Joke. Zelfs bestudering van alles op het gebied van wijsbegeerte hoeft nog niet te leiden tot wijsheid.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)