Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

De grens van verdraagzaamheid ligt, zowel bij gelovigen als atheïsten, in de naastenliefde.

Schrijver: Wilma de Bruïne, 5 juni 2013


Geplaatst in de categorie: religie

4.2 met 6 stemmen 112



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
8 juni 2013
Joanan, dan doe je toch oogkleppen op. Natuurlijk heb je ook gelijk, maar aan de andere reacties te zien heb je ook weer ongelijk. Deze bewering is een antwoord op de vraag van Petra waar de grens ligt van gelovigen en atheïsten. Dan maar volgens jou een flauwe cliché en volgens mij heel doodgewoon een antwoord vervat in een bewering. Geef jij dan maar eens antwoord op mijn vraag waarom jij je verschanst en bang bent voor een allergie. Denk je dat je de kans loopt om besmet te raken door verdraagzaam te zijn? Jouw reactie heeft ook met verdraagzaamheid te maken. Waar het om gaat is dat er een overeenkomst is tussen gelovigen en atheïsten en dat voor beiden geldt dat verdraagzaamheid in praktijk moet worden gebracht.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
6 juni 2013
Email:
ag.schulztiscali.nl
Hoewel ik geen uitgesproken atheïst ben maar meer een ongelovige twijfelaar, ben ik het met deze bewering zeer eens!
Naam:
Petra Hermans
Datum:
6 juni 2013
Email:
worldpoet546live.nl
Ik sluit me hierbij aan.
Ofschoon ik vanuit eigen perspectief moet bekennen
dat ik het woord 'naastenliefde' wat ouderwets
vind klinken.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
6 juni 2013
Vind je het nu echt nodig om je lauwe cliché dubbel uit te lichten? Flauw, lijkt op nog eens irritant op de deurbel bellen, terwijl je weet dat iedere bewoner zich onzichtbaar en allergisch heeft verschanst.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)