Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

MATHHEÜS 5, 39 : Wie u op de rechterwang slaat, keer hem ook de andere wang toe.

Betekent dit een ruzie maar gelaten en willoos over zich heen laten gaan?
Welnee, een felle twist kunnen we overwinnen door er schappelijk op in te gaan en deze in alle gemoedelijkheid te beëindigen. Dit is ook een weloverwogen en bewuste tegenstrijd.

Schrijver: Han Messie, 15 december 2013


Geplaatst in de categorie: religie

3.2 met 8 stemmen 336



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Hendrik
Datum:
19 december 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
In principe heb je gelijk, Han. Het is het beste om zo lang mogelijk met iemand in gesprek te blijven. Toch lukt dat niet bij iedereen.

Er zijn nu eenmaal mensen, van wie het gedrag zó sterk gedomineerd wordt door geldingsdrang, jaloezie en gevoelens van rivaliteit, dat ze zich afsluiten voor elke poging om op een redelijke manier tot overeenstemming te komen. Met zulke mensen kun je beter het contact verbreken, want pogingen om de sfeer te verbeteren ketsen toch altijd weer op een muur van onwil en vijandigheid af. Wie zich altijd negatief over je uitlaat, kun je daarom beter maar negeren.

Dat neemt niet weg dat het beter is om het gesprek zo lang mogelijk op gang te houden, zo lang er tenminste nog kans is op een redelijke verstandhouding.
Naam:
J.de Groot
Datum:
18 december 2013
Kan je best eens gelijk in hebben Han, mensen waarvan (je denkt) niet mee te praten valt, gewoon maar links te laten liggen, geen energie in te steken en dan maar alleen je eigen visie voor ogen houden en gewoon je eigen evangelie blijven verkondigen, werk juist die tweestrijd in de hand! Geen communicatie willen alleen je zelf aan het woord laten, oogkleppen op, en gaan met die banaan....jouw banaan, dat kan je wel eens een flinke 'pisang' opleveren.
En daar wil je toch niet je nek over breken,
je eigen banaan?

Maar dat is nu net het hele eieren eten,
het een is het andere niet, soms kan je beter maar iets kiezen voor...., nee, geen geld dat is
niet aan de orde!
Naam:
Petra Hermans
Datum:
16 december 2013
Email:
worldpoet546live.nl
Ik ben het hier voor een groot deel met jou eens,
Han, maar met sommige mensen valt gewoon niet te
praten, dus daar kun je dan maar geen energie
aan besteden, verder.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)