Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Veel mensen in onze samenleving hebben moeite om geloof te aanvaarden.
Dit komt omdat de westerling de neiging heeft om zich als middelpunt van de schepping, ja van het geheel te zien. Daardoor onderwerpt hij of zij zich moeilijker aan het Opperwezen dan de Oosterse mens. Laatstgenoemde beseft dat hij een klein onderdeel van het universum is en erkent zijn nietigheid ten opzicht van de Hogere Macht.

Schrijver: Han Messie, 15 april 2014


Geplaatst in de categorie: religie

2.3 met 3 stemmen 90



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
15 april 2014
Waarop baseer je deze vergelijking?
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
15 april 2014
De beginhouding van ware spiritualiteit gaat inderdaad gepaard met volstrekte nederigheid jegens de Levengever, maar daarna, en daar is de westerse mens beter in, bepaalt het individualisme de in alle vrijheid gekozen weg van de ziel, zonder egocentrisch te zijn.
Niet onderwerping is het einddoel, maar de Vereniging met God op Gelijk Niveau!... Zijn wij allen priesters? Jazeker! Zijn wij allen in de kern in staat tot Godgelijkheid? Jazeker! Wil de Christusgeest dat wij allen Dezelfde, Liefdevolle Lichtenergie uitstralen? Jazeker!...
Naam:
Petra Hermans
Datum:
15 april 2014
Email:
worldpoet546live.nl
"Vol overgave ontvankelijk!"

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)