Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
21 april 2014
Kabinetsbezuinigingen, die vooral de toch al arme landgenoten treffen, worden via de media inderdaad volop belicht. Het buiten schot blijven van de allerrijksten trouwens ook. Prima. Maar dat de stille armoede niet bestaat, ontken ik. Jij bedoelt waarschijnlijk, dat de hedendaagse armoede niet in stilte lijdt, maar evenzeer bekend is. Okay, maar de term 'stille armoede' betekent vooral, dat er armoede in stilte geleden wordt en dat wordt er wel degelijk, want vele armen schamen zich voor hun vaak uitzichtloze positie en daarom doen ze er alles aan om zo onzichtbaar mogelijk te blijven. Dat lukt hen aardig, want door hun belabberde geldpositie, komen ze vanzelf in een sociaal isolement. Ze kunnen niet meer met de meerderheid meedraaien. Als paria's duiken ze onder. Vaak is die actie niet eens meer nodig, omdat de rijkere medemensen hen botweg afwijzen. Alsof statusverlies hen als mens waardeloos zou maken! Feit is helaas wel dat ze als maatschappelijke verschoppelingen worden bejegend! Hoezeer ze ook aansluiting proberen te faken, deze weggepeste tragici! Er wordt in stilte heel wat geleden door de arme, contactarme (ook geestelijk arme!) medemensen, neem dat maar van mij aan!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)