Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Mijn woorden zullen ook daadkracht dragen.
Het is één leven, één woord en één gedachte!
Mensen mogen me geloven, op mijn woord, ongehoord.

Schrijver: Petra Hermans, 20 mei 2014


Geplaatst in de categorie: moraal

2.2 met 8 stemmen 181



Er zijn 9 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
26 mei 2014
Wie van jullie gaat straks winnen?
Naam:
Petra Hermans
Datum:
24 mei 2014
Email:
worldpoet546live.nl
Joanan Rutgers stáát voor me.
God mag weten, waarom.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
23 mei 2014
Koert koert als een vredige duif, Petra, maak je niet druk om hem. En net als Karlson Van Het Dak (romanfiguur van Astrid Lindgren) wil hij alsmaar meer snoep om hem te verdoven, maar we kunnen hem niet bedienen. Hij is niet in staat om je verlichte standpunten te begrijpen. Zijn trillingsgetal ligt ver van jouw trillingsgetal verwijderd. Dan helpt geen enkele vorm van pushen of liefdevol naderen. Zielsverschillen kun je niet zomaar één-twee-drie oplossen. Dan is elkaar volkomen loslaten vaak de grootste vorm van wederzijds respect. Want als akelige botsauto's zinloos op elkaar inbeuken is dan achterlijk sadisme.
Naam:
Koert Karlson
Datum:
22 mei 2014
Petra, helaas vind ik hanteren van taal in prozavorm niet jouw sterke kant. Citeer je een geleerde? Eerste zinnetje staat namelijk tussen quotetekens.
Hoe dan ook rijst de vraag wat nu plots het Ware Geloof mag zijn? En hoezo 'flauwekul'? Dat bepaalt Petra? Daar zijn wij lekker mee.
Dan volgt weer koeterwaal taal in 'Net afhankelijk (waarom 'net') van wat je van jezelf vraagt en jouw leven....' Waarom staan die zogenaamd veelbetekenende puntjes erachter? Moeten wij geschokt zijn?

Dan bedenk je, Petra, weer iets raars. Je beweert dat anderen jou wensen te imponeren. Huh? Helaas geef je daar in je beweringen geen aanleiding toe. Ik probeer slechts te motiveren wat ik regelrecht vage kletskoek vind. Blijkbaar beschouw je kritiek of pissig commentaar als 'imponeren'?
Gooi het allemaal maar in mijn pet, Petra. Ook dit commentaar maakt geen indruk. Ik overwoog nog om hier drie puntjes achter te zetten. Maar nee, het is allemaal al smurfensnot genoeg in deze rubriek.
Uiteraard is dat slechts mijn persoonlijke taxatie.
Naam:
Petra Hermans
Datum:
21 mei 2014
Email:
worldpoet546live.nl
'Er is een werkelijk verschil, tussen degene die
waarlijk geloven, en hen die wat flauwekul verkopen!
Net afhankelijk van wat je van jezelf vraagt en
jouw leven...
Verder ben ik niet érg onder de indruk, van mensen
die mij proberen te imponeren voor wat zij vooral
nìet zijn!
Die grapjes ken ik onderhand wel!'
Naam:
Koert Karlson
Datum:
21 mei 2014
Petra, in jouw commentaar staat dat vragen zullen komen 'uit alle windstreken'. Geloof je het zelf? Misschien wordt het dan wel erg druk voor je. De zoekende mens leest, dat je dan antwoordt 'waar mogelijk nodig is'. Is dat zo? Dat lijkt wel erg op lezers het bos insturen. Ik begrijp uit je commentaar zelfs, dat nadenken niet meer echt hoeft. Dat scheelt een slok op een borrel. Hoewel deze benadering mij bij jou vaker opvalt.
Geniet, en publiceer met mate, geef ik je in overweging.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
21 mei 2014
Petra, ik ontwaak slechts wat al in jou aanwezig is. Zo hebben anderen mij doen ontwaken. Het is pure tovenarij zonder de pretentie van leraarschap. We zijn allemaal evenveel waard, ondanks de wereldse façaden. Ik ben een Groninger en die kijken heel lang de kat uit de boom. Ik kan dus niet beamen, dat je geest 'blijkbaar aansluit bij mijn beleving', want daarvoor vertrouw ik wildvreemde mensen minder en minder, natuurlijk uit ervaringen. Ik was ooit een benedictijnse kloosterling, dat zegt genoeg. Ik ben niet voor niets schichtig als een ree, maar vergis je niet, mijn tijgerinborst is nog steeds in opperste paraatheid!...
Naam:
Petra Hermans
Datum:
20 mei 2014
Email:
worldpoet546live.nl
'Joanan, je hebt een geest die blijkbaar aansluit
bij mijn beleving.
Het is ook daarom, dat jíj me vele kansen hebt
geboden, voor mij die éne kans te luisteren en
beantwoorden aan wereldnoden. Ik leer van jou!'
Naam:
Petra Hermans
Datum:
20 mei 2014
Email:
worldpoet546live.nl
Er zullen vragen aan me worden gesteld,
uit alle windstreken.
Ik zal antwoorden, waar mogelijk nodig is.
Mijn kracht in eenvoud is het beste antwoord,
waarvoor ik inmiddels niet meer hoef na te denken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)