Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Zij, die ondergaan

Zij, die ondergaan zullen liefdevol blijven voortbestaan.
Zij die ondergaan krijgen mijn toegewijd bestaan.
Zij die gaan in ondergaan; zij zijn de krachtigste mensen in stil en langzaam vergaan.
Ik geef mijn bestaan voor hun bestaan.
Ik zal altijd met hen samengaan. In liefde te gaan.

Schrijver: Petra Hermans, 30 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: liefde

2.7 met 7 stemmen 176



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Bram
Datum:
3 september 2014
Koert Karlson, nu gaat in uw kritiek toch te ver. Petra pretendeert terecht niet dat haar tekst een gedicht, hartenkreet of poëem is. Voor het overige ben ik het in grote lijnen wel met u eens.
Naam:
Koert Karlson
Datum:
1 september 2014
Brekebenen dichtkunst, lijkt mij. Gaan in ondergaan. Ik poogde de begrippen te duiden. Maar kreeg schele hoofdpijn. Ondergaan, samengaan. Waar gaat dit alles heen? Ja, wellicht richting ondergaande zon? Wat is een toegewijd bestaan? De zondagsdichter sproeit met paar woordjes en denkt dat betonnen rijmelarij inhoudelijke impact heeft. Op mij helaas niet. Waarover het gaat? De schrijfster hanteert vaak taal als dikke soep, rare mist of misplaatste kleuterdreun. Lollig dat De Bruine ook hier fungeert als Duider. Eindelijk eens humor, zij het onbedoeld.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
31 augustus 2014
Intense - en mooie verwoording van Gods Liefde.
Naam:
Bram
Datum:
31 augustus 2014
Het zou aardig zijn als u één van deze uitspraken wist te onderbouwen.
Naam:
J.H.W.Heilloos
Datum:
31 augustus 2014
Tja... 't loopt weer tegen sinterklaas....

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)