Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Gods mateloze genade is een verrukkelijk iets om te horen. Schuilt er in deze woorden ook geen verfijnde verleiding? Zouden vrome mensen niet klakkeloos tegen deze genade aanleunen?
Laten wij ons daarom des te bewuster zijn van deze Goddelijke vergeving en ons schuldbesef meer scherpen.

Schrijver: Han Messie, 11 oktober 2014


Geplaatst in de categorie: religie

2.4 met 12 stemmen 538



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
18 oktober 2014
Email:
hmessielive.nl
"Schuldbesef". Ja, we moeten ons bewust zijn van ons falen. Maar naar ik hoop zijn gelovigen zich daar inderdaad van bewust en hoeven we die mensen niet om het figuurlijk uit te drukken "de duimschroeven aandraaien."
Naam:
Len Cornelis
Datum:
14 oktober 2014
Schuldbesef klinkt mooi, maar het veroorzaakt ook dagelijks persoonlijk leed. Om die reden is 'ons schuldbesef meer scherpen' moeilijk te vatten. In deze context komt dit al helemaal cryptisch over. Anders lezen wij nog wel eens de uitleg van Han. Zonder dat lijkt de 'bewering' op enigszins verwrongen moralisme. En dat bedoelt Han vast niet.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
12 oktober 2014
Schuld- en zondebesef zijn uit de tijd en onvruchtbaar gebleken. Allemaal godsdienstwaanzin, die menselijke vrijheid onderdrukt. Ieder mens is van nature volmaakt geboren, de aardse cultuurdemonie bombardeert dat.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)