Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Lilith de Wit
Datum:
31 december 2014
Ja en nee. Nee en ja.
Zolang er van harte wordt ingestemd door alle betrokken partijen is er veel mogelijk in relaties tussen volwassenen. Of dat wel of niet mogelijk is, hangt van veel factoren af. Te zeggen dat het alleen cultureel bepaald is als het niet kan, is mij te eenvoudig. Zo simpel zitten wij mensen niet in elkaar.
Jaloezie is een zeer menselijk gegeven, bij mannen en bij vrouwen, waar je niet zomaar omheen kunt. Ook in het dierenrijk komt jaloezie voor. Te denken dat wij 'beter' of meer 'verlicht' zouden zijn dan dieren, en aldus zaken als jaloezie zouden kunnen overwinnen, is een kapitale en arrogante denkfout, die relaties onnodig onder hoogspanning zet.
Stiekem doen is sowieso af te raden, dat laat een film als 'Fatal attraction' ons zien. Wil je 'swingen' dan kun je maar beter zeker weten dat iedereen die betrokken is daar ook echter achter staat, zo leert de onlangs verschenen serie 'Nieuwe buren'.
Dus: 'ja, mits', en: 'nee, maar', en: 'zo eenvoudig is het allemaal niet'.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)