Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
22 september 2016
Er staan inderdaad heel rare dingen in boeken, waaronder de Koran en de Bijbel en zovele boeken nog meer. Maar door die boeken te verbieden, doe je daar weinig aan. Je kunt het beter bespreekbaar maken, daar bereik je meer mee. Maar een open discussie aangaan lijkt Geert zijn sterkste kant niet. En dat is ook wat mij zo tegen staat. Hij heeft qua sociale zorg en qua Europa veel gemeen met de ideeën van de SP. En ook de SP ziet en hoort echt de zorgen van de mensen wel als het gaat om al die vreemde culturen die ons land binnen komen. Maar Geert maakt het meteen allemaal zo zwaar en naar en boos. Veroordeelt mensen nog voordat hij goed gekeken heeft wie ze nou echt zijn. We hebben politici nodig die de zorgen van mensen horen en er de goede dingen mee doen. Dingen die rust brengen in onze samenleving. Geen geruststellende praatjes zoals het huidige kabinet doet. Maar ook geen opruiende taal die Wilders bezigt. Ik hoop oprecht dat alle SP stemmers die vorige keer hun stem aan PvdA gaven, nu weer bij hun eigen partij terugkeren in het stemhokje. En dat alle teleurgestelde overige links stemmers zich daarbij aansluiten. Wat mij betreft hebben Roemer en de zijnen precies dat in huis waar ons land nu behoefte aan heeft.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
22 september 2016
Dat de Koran een quasi-godsdienstig boek is, dat mensen aanzet tot haat, geweld en moord is duidelijk, dat doen de bijbel en vele andere 'godsdienstige' boekwerken ook. Weg met alle religie (Lennon!) en ruimte scheppen voor ware humaniteit. Ik zag vandaag een moslima met haar kinderen, die ze speelgoed pistolen en geweren had gegeven. Ik gruwelde van haar stupiditeit en passieve agressie via haar kinderen. Ik stond op het punt om haar aan te spreken, zeker nu de politie echte wapens niet meer van onechte wapens kan onderscheiden, maar ik had geen zin om van domme opvattingen als discriminatie of bemoeizucht te worden beticht. Bovendien duiken ze bewust onsympathiek en vijandsbeelddenkend (met de voor hen gekaapte voordelen!) weg in hun gewapende geloofsstrijd, waar ik als humanistische gnosticus helemaal geen boodschap aan heb. Ik begrijp Geert wel, hij wil het kwaad bij de bron aanpakken en van mij mag hij, maar dan heb ik nog wel meer boeken op mijn wegmaaklijst staan!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)