Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

EEN STELLING


een beroemde uitspraak van de diplomaat filosoof Joseph de Maistre (1753 – 1821) is:

elke land heeft de regering die het verdient
of vrij vertaald
elk land heeft de leider die het verdient.

Even checken:
Amerika – Donald Trump : klopt denk ik
Rusland – Vladimir Poetin: idem
Duitsland – Angela Merkel idem
Frankrijk – Emanuel Macron idem
Engeland – Boris Johnson idem
Nederland – Mark Rutte klopt ook dus

... ...

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 16 januari 2020


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.0 met 3 stemmen 125



Er zijn 7 reacties op deze inzending:

Naam:
catrinus
Datum:
21 januari 2020
Je hebt gelijk Ton, dat had ik kunnen doen. Maar mijn bedoeling is om met de voorbeelden de stelling te onderschrijven en de lezers zelf na te laten denken of het klopt. Achteraf vind ik Merkel dus niet kloppen.Ze is te mild voor een Duitse leider, denk ik. Ach iedereen heeft z'n beweegredenen om iets zo op te schrijven als hij wenselijk acht.
Naam:
Ton Hettema
Datum:
20 januari 2020
Maarre.. in n bewering kun je dat toch zeggen? : Engeland of GB heeft BJ klopt, want puntje puntje puntje; FR heeft EM klopt, want ... NDL heeft MR klopt, want pindakaas; VS heeft DJT klopt, want bizniz.
Dat maakt t toch tot n bewéring?
Naam:
catrinus
Datum:
19 januari 2020
Beste Ton. Ik heb dit geplaatst in rubriek beweringen. Volgens mij moeten beweringen kort zijn en misschien tot overdenking aanzetten. Het enige wat ik ermee wilde proberen te zeggen is dat de lezers, het ook zien. Bepaalde volkeren hebben door de tijden heen toch altijd eenzelfde type leider. Voor ons land geldt dat zeer zeker. We hebben altijd een poldermanager aan het bewind. De minst kloppende in het rijtje is misschien Angela Merkel - te menselijk voor de Duitsers.
Naam:
Ton Hettema
Datum:
19 januari 2020
Beste Catrinus, ik wil je aanmoedigen deze opsomming van 'klopt, klopt, klopt, klopt, klopt, verder uit te werken, zodat je sprankelende inzichten omtrent deze correlaties beter uit de verf kunnen komen en wij verlicht worden door jouw unieke inzichten in dezen.
Naam:
Ton Hettema
Datum:
19 januari 2020
Deze is wat al te kort door de binnenbocht. Of wordt elke site geregeerd door het denkniveau dat ze verdient?
Naam:
catrinus
Datum:
19 januari 2020
Beste Ton ,je moet je zelf toch niet altijd als maatstaf nemen. Er zijn immers weinig mensen en instanties die jouw denkniveau kunnen halen
Naam:
Ton Hettema
Datum:
18 januari 2020
Deze is wat al te kort door de binnenbocht. Of wordt elke site geregeerd door het denkniveau dat ze verdient?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)