Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
catrinus
Datum:
18 januari 2020
Het blijft een heel merkwaardig verschijnsel dat mensen zich blijkbaar opeens meer mens voelen en trots, doordat een landgenoot of provinciegenoot iets kan wat zij zelf niet kunnen en daarmee aandacht trekt. Iemand die een best aardig liedje op een festival zingt en wint. Dat willen we blijkbaar delen of zoiets of het genereert saamhorigheid.
Bijvoorbeeld malle excentrieke figuren die pijltjes gooien of een uitsloverige schaatser die snel kan schaatsen.
Een beetje vreemd toch? Maar beter dat dan dat men een idiote leider gaat volgen en verheerlijken omdat die in hun ogen iets doet wat zij zelf niet kunnen. Bijvoorbeeld die Turkse meneer of die van de Filipijnen of die van Polen of Hongarije, Rusland, Amerika, en in ons land Geert of Thierry.
Mensen vormen nog steeds vaak een mysterie voor zichzelf.
Naam:
Ton Hettema
Datum:
18 januari 2020
Ik blijf t merkwaardig vinden wanneer 'landgenoten' of 'familieleden' of 'kleurgenoten' zich trots en verguld voelen om personen die prestaties leveren waar ze op geen enkele manier n aandeel in hebben (gehad)..

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)