Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Vuurwerkverbod

De landelijke en plaatselijk overheden hebben een kans voor open doel gemist - na twee jaren van een vuurwerkarme jaarwisseling - door het particulier afgeschoten vuurwerk niet eens en voor altijd te verbieden.
Het vuurwerk schaadt mensen (vaak jongeren), dieren (vooral honden en katten en vogels) en het milieu.
Hopelijk gaat het verbod gelden vanaf volgend jaar als de hiervoor verantwoordelijke politici hun verantwoordelijkheid durven te nemen.

Schrijver: Wim de Wijs, 30 december 2022


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.5 met 13 stemmen 164



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wim de Wijs
Datum:
4 januari 2023
In het hele land mensen met oogletsel. Velen hadden een doorwaakte nacht met knallen die de huizen deden trillen. Honden die zich geen raad wisten.
En 10 miljoen aan schade.

Hoog tijd om aan deze barbaarse traditie een eind te maken! Wat een schade voor ons milieu.
En wat een 'plezier' ten koste van het welzijn van miljoenen anderen.
Hopelijk gaat een liberale partij als de VVD inzien dat de vrijheid van de één (voor veel geld knalvuurwerk afsteken) ten koste gaat van het welzijn van velen onder wie ook politiemensen die aan dit vuurwerk worden blootgesteld. Levenslange gehoorschade.
Wellicht moet het op Europees niveau worden geregeld want dat dit niet zo langer mag en kan lijkt me duidelijk.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)