Inloggen
voeg je column toe

Columns

Middelkoop's escorte

Alsof er geen sprake is van een stapje terug, alsof er geen sprake is van minder blauw, alsof de ene mens belangrijker is dan de ander en we eigenlijk geen verschil mogen maken maar toch: aan de top hoeft men niet op te letten, aan de top, regelen de mensen het op die manier, dat regels voor hen niet gelden, regels zijn voor de gewone mens, regels zijn er voor de niet zo hoog geleerden, regels zijn er voor de mensen op de straat, regels zijn er voor iedereen, behalve als je de post van minister bekleed, want dan kun je de regels aan je laars lappen, dan kun je, een escorte van de marechaussee de weg voor je laten vrijmaken om op die manier de file ’s te ontwijken om op die manier op tijd te verschijnen bij je afspraak, om maar te zwijgen van de centen die het kosten moet om een en ander in de boeken te laten verantwoorden, want ja, het mag wat kosten,

De regels die we opstellen al bij het begin van een overeenkomst, gelden blijkbaar niet voor een minister die nota bene ook nog demissionair is en voor wie nou dacht dat dit escorteren een eenmalige actie was, niets is minder waar, deze meneer die in zijn naam ook nog eens in ’t midden heeft staan, heeft al zo’n slordige vijftien keer, ’t escorteren voor normaal aangenomen, dus al even zovele malen, heeft hij date’ s gemaakt waarbij ’t escorteren er voor moest zorgen dat hij op tijd kwam op zijn afspraken.

Sinister is ’t als we bedenken, dat een minister van defensie, demissionair en wel, zijn date’ s wel nakomt maar dat er tegelijkertijd geen punt wordt gemaakt van het feit, dat agenten moeten worden gekort als hun quota qua bekeuringen niet worden gehaald. Regels gelden niet voor iedereen, zoveel is wel duidelijk maar dat wenkbrauwen fronsen, dat is zo klaar als een klontje, immers, de salariëring gaat demissionair of niet gewoon door, dus een klokje extra aanschaffen om zodoende te zorgen dat je op tijd verschijnt bij je afspraak, is dan geen heikel punt meer, toch?

Als iedereen in de gelegenheid zou worden gesteld om een escorte aan te stellen, en op die manier, op tijd te verschijnen bij gemaakte afspraken, dan zou er alleen nog maar blauw op straat zijn, maar ja, dan hadden agenten weer geen tijd om bekeuringen uit te schrijven.
Goed voorbeeld doet goed volgen en een minister, demissionair of niet, heeft een voorbeeldfunctie, alleen er is nooit aangegeven, hoe die functie er nou precies uitziet!

Schrijver: An Terlouw, 26 september 2010


Geplaatst in de categorie: actualiteit

2.0 met 2 stemmen 219



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)