Inloggen
voeg je column toe

Columns

Probleemvrouwen

Natuurlijk weet ik wel dat de beste vrouwen allemaal allang getrouwd zijn en kinderen hebben en keurig hun gang gaan met even keurige, goedbetaalde, hardwerkende manlieven. Dat ze vaak nog zelf ook een goede baan verrichten en een breed sociaal netwerk hebben, een overvolle agenda, gevuld met aangename uitjes en shopmiddagen met goede vriendinnen. Over die vrouwen wil ik het niet hebben, dat is te saai voor woorden en die sudderen wel zelfvoldaan verder.

Het gaat mij om de vrouwen die overblijven om een of andere reden. Zij die geen man voor het leven gevonden hebben en toch op leeftijd raken. Meestal zit daar een psychische onevenwichtigheid aan ten grondslag, om niet te zeggen een chronische persoonlijkheidsstoornis, die zorgvuldig gecamoufleerd blijft en dus onbehandeld en levensgevaarlijk voor mannen, die in hun web gevangen raken. Ze spiegelen hen de mooiste dingen voor, maar ze kunnen er niets van waarmaken, daar ze door eerdere relaties zo diep zijn gekwetst en getraumatiseers, dat er geen ruimte is voor onvoorwaardelijke liefde. Ze projecteren hun negatieve oordelen over oude relaties op hun nieuwste relaties. Er is geen houden aan, als verse vangst ga je geheid voor de bijl, daar hun onverwerkte agressie ongeremd wordt botgevierd op hun nieuwe projectieschermen. Dat zij net als braaf getrouwde vrouwen naar sexuele bevrediging hunkeren is logisch, alleen zijn bij hen de mannen minder beschikbaar en minder vast te houden. Door hun geestelijke valkuilen en mijnenvelden stoten ze vroeg of laat alle mannen af, die in hun webben verstrikt raken. Als gifspinnen zuigen ze zich aan de slachtoffers vast om hen volledig leeg te zuigen en daarna als kadavers te laten vallen. Dat hun vampirisme nooit bevredigd raakt, is een begrijpelijk feit, daar ze enkel gevoed willen worden en alweer snel leeglopen door hun oneerlijke, hebberige instellingen. Dus jagen ze op nieuwe prooidieren. Die ze keer op keer weer genadeloos afstoten. Ze veinzen liefde, maar in wezen zijn ze vervuld van destructieve haat. Veel naïeve, weerloze mannen gaan ten gronde door hun geslepen, acterende, ziekelijke acties. Ik wil alle mannen met midlife- crisis waarschuwen voor deze duivelinnen in engelengedaanten, deze wolvinnen in verleidelijke schaapskleren. Hoe mooi ook hun liefdeskunsten en erotische warmte, wees alert, want ze gooien je nadien als gebruikt vlees in de kadavercontainer. Manneneters, hartenbreeksters, zielslurpsters. Ze hebben allemaal stuk voor stuk psychische problemen, waar ze niet echt aan willen en daarom projecteren ze al hun onvrede en frustratie op perfect uitgezochte proefkonijnen. Ze proberen met hun doorgeschoten ratio/intellect alles te controleren, vooral hun prooien, doen aan verstikkende machtsspelen en geven in wezen geen ene zier om hun zogenaamde geliefden. Ze zijn vervuld van een collectieve wraakneming op de andere sexe en op de vuile maatschappij als zodanig, die hen niet heeft gegeven wat zij net als die andere bofkonten ook zo nodig hadden, zelfs meer, naar hun overtuiging en daar hebben ze wel gelijk in, want als er vrouwen zijn, die het meeste recht op ware liefde van gezonde mannen hebben, dan zij het de alom tegenwoordige probleemvrouwen, die inderdaad heel onterecht moeten verpieteren in onze samenleving. Ik gun hen dan ook alle meest denkbare voorspoed en geluk, maar hun valse tegenaanvallen maken wel dat de souplesse over mijn goodwill grotendeels verstard raakt. Hun gemene, impulsieve, verwoestende gedrag kan ik niet goedkeuren en verscheurt mijn ziel.

Vrouwen op leeftijd, die zonder man zijn, zijn meestal zodanig problematisch, dat mannen zich maar beter voldoende indekken om hen te benaderen, want het ijs is zo glad, dat iedere beweging tot een pijnlijke val leidt en in de regel leidt een affaire of relatie met zulke vrouwen tot een definitieve ineenstorting, gepaard aan krankzinnigmakende hysterie-aanvallen. Ze zijn met teveel ballast belast, hun verleden te onverwerkt, ze hebben meestal een onbehandelde persoonlijkheidsstoornis, die ze projecteren op hun 'geliefden'. Liever laten ze anderen bloeden, dan dat ze bewust naar zichzelf kijken.

Schrijver: Joanan Rutgers, 17 januari 2011


Geplaatst in de categorie: vrouwen

3.0 met 6 stemmen 680



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
29 januari 2011
Beste Mohair, ik heb dat inmiddels gedaan, weet alleen niet of het geplaatst wordt. Zo zie je maar, ken het lijden van beide zijden!
Naam:
mohair
Datum:
23 januari 2011
Je kunt goed schrijven Joanan en je verwoordt het adembenemend treffend, mijn complimenten.
Ben je het met me eens dat je een dergelijke visie ook over probleemmannen zou kunnen schrijven? (of is dat een open deur..)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)