Inloggen
voeg je column toe

Columns

TRAM-NOWAY!

Ik begin een eenmansactie tegen de aanleg van een regiotram dwars door Groningen-Stad voor vele honderden miljoenen euro’s.
Dat in deze tijd van bezuinigingen voor een in mijn ogen nauwelijks bestaand probleem: het ‘s morgens massaal vervoeren van gratis reizende studenten van het Hoofdstation naar het Studentencomplex Zernike. Die kunnen ook op de fiets! Of met bussen via de rondweg. Of via het Noorderstation (dat vlakbij het ZernikeComplex ligt).

Als psycholoog raad ik cliënten van mij aan actie te ondernemen als ze het ergens hartgrondig mee oneens zijn. Ik ben het hartgrondig oneens met dit plan van de Gemeente dat een doel op zich lijkt te zijn geworden en waar met allerlei maatregelen (b.v de voortijdige aankoop van woonboten tegen woekerprijzen en kaalslag van prachtige bomen langs de geplande route) vooruit wordt gelopen op een beslissing die door de Gemeenteraad nog moet worden genomen.

Geïnteresseerden verwijs ik via de link naar mijn vandaag geopende site.
Adhesie uit het hele land stel ik op prijs.


Zie ook: http://www.tram-noway.nl

Schrijver: Johan Mostertman, 4 april 2012


Geplaatst in de categorie: politiek

4.1 met 18 stemmen 267



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Iris
Datum:
2 mei 2012
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Ik zag de foto's van de kaalslag van de bomen op de Zonnelaan, beste Johan. Ik ben er het hart van in. En verder geld weggooien dat er niet is. Zielig.
Naam:
Stadjer
Datum:
4 april 2012
Het stoppen van deze tram kan nauwelijks nog een financieel argument zijn, de stad zit al lang in een failliete trein.
Zonder een arrestatieteam krijg je het huidige stadsbestuur niet weg.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)