Inloggen
voeg je column toe

Columns

Journaal

Ssst, even naar het journaal kijken, zegt een van de dames. De nieuwslezer is nog maar nauwelijks in beeld als een gekibbel losbarst over zijn nieuwe stropdas. Kan die nou wel of kan die nou niet? De kampen van voor- en tegenstandsters zijn ongeveer even groot. Argumenten worden aangedragen en gepareerd met tegenargumenten, de toon wordt steeds feller, men komt niet tot overeenstemming. De nieuwslezer is door al het verbale geweld niet te verstaan.
Als er even een onverwachte stilte valt breng ik te berde dat het toch gaat om wat de nieuwslezer zégt en niet om wat voor kleding hij draagt. Niemand reageert, ik word alleen een beetje meewarig aangekeken. Intussen is het journaal al weer afgelopen.

Als de nieuwslezer ooit meldt dat de derde wereldoorlog uit is gebroken zal het tot dit gezelschap niet doordringen. De mededeling zal overstemd worden door een discussie over zijn nieuwe kapsel.

Schrijver: Spencer Brandsen, 4 juni 2013


Geplaatst in de categorie: algemeen

4.2 met 4 stemmen 168



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)