Inloggen
voeg je column toe

Columns

Stress op het werk

Werkstress alom in Nederland, 1 op de 3 werknemers ervaart grote spanningen. Een hoge werkdruk, angst voor ontslag en het wankele evenwicht tussen werk en privé zijn factoren die een grote rol spelen. Ook bij Krimp Technical Assets.
We verplaatsen ons naar de directiekamer, waar de spanning inmiddels hoog oploopt.

------

Mevrouw Van Donselaar..
.......
MEVROUW Van DOnselaar..!

Wilt u niet zo schreeuwen meneer Krimp, ik kom eraan

Pronto dan..en breng de ordermap mee..

Ja ja..doe dit, doe dat..kom hier, ga weg, leg neer, neem mee..

DAT heb ik gehoord..!
....
Zo ik was al bang dat het voor vijven niet meer zou lukken..
....
Ik kan er niet meer tegen..!
...?
U loopt de hele dag maar te schreeuwen en te commanderen en vervelend te doen over boekingsnummers, ordermappen, personeelsnotulen..vroeger had ik nog weleens een uurtje om met mijn moeder te bellen..maar nu zit u er constant doorheen te tetteren..

Maar dit is toch uw wérk, daar wordt u voor bet..

Ja..maar zo is er niks meer aan..De hele gezelligheid is weg..

Maar werk IS niet gezellig..

UW werk misschien niet, maar WIJ hadden het erg leuk hier..
De Beuker van debiteuren, bijvoorbeeld, die z'n vriend zegt ook al dat het hier veel te dr..

Maar m'n lieve Mevrouw..wat heb ik met DE VRIEND van De Beuker te maken..

En ..neem Mia..

Liever niet, maar U bedoelt Mevrouw Bokkewagen...

Precies, Mia zit met zo'n enorme lijst de hele dag al die klanten van u af te bellen..

ONZE klanten..

En tijd voor een bakkie bij de Hema ho maar.. even lekker ertussenuit naar de H&M zoals anders, vergeet het maar..En dan zeg ik Mia, zeg ik, relax..de batterij moet opgeladen..Maar nee hoor ze is bang dat ze eruit vliegt..

Mevrouw Van Donselaar, wat ik nu allemaal hoor, mijn oren klapperen..
Wat gebeurt er allemaal op de afdeling. Die batterij opladen dat doet u maar thuis.

Oh ja, thuis, weet u wat voor zooi het bij mij thuis is, wat ik allemaal moet laten liggen om hier voor dag en dauw te zijn en die orders voor u uit te tikken..en Johnny en Chantal zitten net in de moeilijke leeftijd..

Dan vraagt toch of uw partner..

HA HA pártner..Jan Kees zeker..die moet ik tegen elven van de driezitsbank rollen..en als ik geluk heb wordt ie daar wakker van..

En wat kan IK daar aan doen..?

Ja nou, gewoon eens spontaan een middagje vrij geven, druk van de ketel..eens 'n keer NEE verkopen..dat doen wij ook al regelmatig..

U doet WAT..?

Nou dan zeg ik als ze om koppelknarsers of zo vragen, dat we die niet meer op voorraad hebben..of dat we helemaal geen stamperbouten verkopen..

GENOEG..!

Ziet u nou doet u het weer..u schreeuwt..

Eruit..er UIT..

Dat is de ordermap waarmee u gaat gooien..zal ik die maar weer meenemen dan..
ERUIT..

Niet doen..meneer Krimp, niet zo stressen dat is reuze ongezo,,
Nee...pas op dat breekt..!

En het bleef nog lang onrustig op het industrieterrein..

Schrijver: trawant, 19 juni 2013


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 4 stemmen 122



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Petra Hermans
Datum:
19 juni 2013
Email:
worldpoet546live.nl
De spanning zit in ieder geval goed in dit stuk.
Tot voor kort leek het machtig interessant, als
je het te druk had voor menselijke zaken. Maar
wanneer overspanning dreigt of erger, lijkt alles
ineens anders...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)