Inloggen
voeg je column toe

Columns

NUCLEAIRE STROP

60 staatshoofden, 5000 afgevaardigden en 3000 buitenlandse journalisten, zij komen allemaal naar de top conferentie in Den Haag die gaat over het verbeteren van nucleaire veiligheid.

Om hun komst en verblijf zo goed en veilig mogelijk te laten verlopen zijn er ruim 13000 politieagenten op de been.
Ook de krijgsmacht ingezet. met 4000 soldaten van de landmacht, de marine en de luchtmacht -en nog eens 4000 van de Koninklijke Marechaussee.

F 16’s zullen op verhoogde status worden ingezet, terwijl langzame doelen met Apache helikopters gedetecteerd zullen worden.
Defensie wordt bijgestaan door de NAVO met o.a. AWACS Vliegtuigen en transport-helikopters die voor de medische afvoer en de transporttaken zullen zorgen.
Buiten - en - binnenlandse grenzen worden bewaakt -en ook Schiphol en omstreken, een deel van Amsterdam, Noordwijk en de bollenvelden in Hillegom en Lisse,
maar vooral natuurlijk Den Haag en met name Scheveningen, waar de top gehouden wordt.
Rondom de stad Den Haag zijn raketsystemen opgesteld die het luchtruim moeten bewaken.

Scheveningen is bezet !
Wij zijn nagenoeg afgesloten van de buitenwereld.
In de wijde omtrek van het world-forum zijn hoge dichte ijzeren hekken geplaatst, die aan elkaar geschakeld zijn en met stalen kabels aan loodzware basaltblokken zijn vastgelegd.

De grote toegangsroute, de Scheveningseweg, die vanuit het centrum van Den Haag naar Scheveningen leidt, is niet meer bereikbaar voor het normale verkeer.
Trams en bussen zijn omgeleid. Het fietspad is eveneens afgezet.
Op de wandelpaden zijn detectiepoortjes gemaakt en bij elke op - of - afrit, zijn barricades opgeworpen, zodat een auto er niet snel doorheen zal kunnen.
Elke 50 a 100 meter staan lichtpalen en camera’s opgesteld.
De Scheveningse bossen zijn eveneens afgeschermd en ook de bosvijver is rondom afgezet met de hoge zware ijzeren hekken.
Zelfs de pútdeksels zijn dicht gelast!
Bij ingangen van de hotels zijn de ijzeren hekken behangen met zwart doek,waarschijnlijk
om te voorkomen dat er van buitenaf te zien is, wie er naar binnen gaat.

Er ligt een fregat voor de kust.
Het strand voor het Kurhaus is eveneens afgezet. Politie-mensen rijden er af en aan met waterscooters.

De hele operatie heeft 25.000.000 euri gekost, althans dat werd aanvankelijk beweerd.

Na de verkiezingen bleken de kosten voor de beveiliging niet mee te zijn gerekend.
Dat zou men, zo vlak voor de verkiezingen, puur uit veiligheidsoverwegingen niet hebben kunnen melden.
De werkelijke kosten, waarover men geen uitlatingen wil doen, liggen volgens experts, tussen de 150 tot 250.000.000 euri

Mijn vertrouwen in onze politieke leiders groeit met de dag!

Wie had het ook alweer over corrupte leiders in Afrika en Italië?

Gelukkig, zo wordt ons verteld, hebben wij ook vóórdeel van deze nucleaire top.
De wereld zal er veiliger door worden.
Nederland zal eraan verdienen - én het zal ons land op de kaart zetten.

De politieke leiders en de media willen ons laten geloven dat deze nucleaire topconferentie de internationale veiligheid zal bevorderen, door afspraken over een striktere regelgeving omtrent hoogverrijkt uranium.
Zo zou bijvoorbeeld, voorkomen kunnen worden dat Iran en de Al Qaida kernwapens kunnen maken.
Maar is dat zo?
In werkelijkheid is Iran geen bedreiging. Daar zijn slechts 2 hele kleine verrijkingsfabrieken die er heel lang over doen om geschikt uranium te produceren.
Bovendien komt het land sinds 2003 al zijn verplichtingen na, betreffende afspraken hierover.

Door insiders wordt beweerd dat de onderhandelingen betreffende het hóógverrijkt uranium, al anderhalf jaar geleden begonnen zijn en dat de afspraken hierover dus eigenlijk allang op tafel liggen.

Dat moet ook wel zo zijn, want op de eerste dag van de top conferentie hebben 15 landen binnen minder dan 3 uur al te kennen gegeven dat zij afstand willen doen van hun hoogverrijkt uranium.
U hoort het goed, binnen drie uur, want meer tijd hadden ze er niet voor!

Onwaarschijnlijk gemakkelijk en snel komen landen daar belangrijke zaken overeen.
Andere veel onbelangrijke beslissingen duren eindeloos, jarenlang zelfs.
Een dergelijke top brengt wonderen teweeg, vindt u ook niet!

Tijdens de conferentie zou het in werkelijkheid voornamelijk gaan over andere zaken, namelijk handelsbelangen!
Het betreft de handel in láág verrijkt uranium, dat wereldwijd geproduceerd wordt en waarmee veel geld is gemoeid.
Dit laag verrijkte uranium zou, zo wil men ons laten geloven, ongevaarlijk zijn voor de veiligheid en noodzakelijk voor de industrie.

Veel regeringsleiders en afgevaardigden zouden voornamelijk naar de conferentie zijn gekomen om er hun blazoen schoon te wassen en te lobbyen met geen ander doel dan het uitbreiden van de handelsbetrekkingen.

Tijdens de nucleaire top gaat het in werkelijkheid dus alleen over handelsbelangen en om korte termijnwinsten voor een klein groepje machthebbers en multinationals.

U begrijpt het waarschijnlijk al, ons land en de wereld worden niet veiliger door deze conferentie, integendeel!
Het is juíst door dit laag verrijkt uranium dat er conflicten zijn ontstaan in de verschillende delen van de wereld aan wie wij het verhandelen en aan wie wij de kennis verkopen om het op te werken.
Wat er via de media over de conferentie naar buiten wordt gebracht, strooit ons slechts zand in de ogen.

Men wil ons doen geloven
Nederland op de kaart wordt gezet
en dat veel mensen financieel voordeel zullen hebben.

Hoteleigenaren van grote hotels worden er beslist beter op.
Sommige winkels in het centrum zullen wellicht ook een goede week hebben

Andere straten zijn lamgelegd en afgesloten. Het treinverkeer en vliegverkeer staat op een laag pitje, terwijl sommige ritten afgelast zijn.
Bedrijven draaien met verlies omdat ze niet of te laat bereikbaar zijn en andere bedrijven moeten sluiten en worden daarvoor niet gecompenseerd.

Er is één bedrijfstak, waarvan ik gehoord heb dat ze er buitengewoon wél bij varen, namelijk de Escortbureaus.
Een groot deel ervan was voor de aanvang van de conferentie al volgeboekt en dat terwijl de top - mannen, er voor niet minder dan 600 euro per uur aan de bak kunnen!
Er worden maatregelen getroffen ter beveiliging en desgevraagd ook extra maatregelen om het discreet te houden; dat kost geld en het drijft de prijs op.

Mijn woonomgeving lijkt op een oorlogsgebied en al is er zoveel beveiliging dat het er stil van wordt;
ik denk aan het Maleisische vliegtuig dat onvindbaar is en luister angstig naar het ronken van de overvliegende helikopters en naar het cirkelende geluid van de F16’s die in de lucht blijven hangen.

Ik heb me nooit eerder zo onveilig gevoeld!

Schrijver: Marije Hendrikx, 26 maart 2014


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.5 met 4 stemmen 397



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Marije Hendrikx
Datum:
26 maart 2014
Email:
maryama37hotmail.com
Mobar, de Stille Zuidzee, dat lijkt me een goed plan en dan iedereen zijn eigen reis en verblijfkosten betalen en 't eigen zwembroekje meenemen!
Naam:
Marije Hendrikx
Datum:
26 maart 2014
Email:
maryama37hotmail.com
Dank Joanan, maar eerste presidente van Nederland, dat is teveel eer.
Ik zou er niets van bakken en ik zou 't niet willen en niet kunnen. :-)))))
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
26 maart 2014
Marije, je hebt met deze column vele columnrecords doorbroken, want je feitelijke kennis gaat gepaard met Sophia-wijsheid, die de gigantische poppenkast van de NSS geheel bloot legt!
Een prachtig, intern verslag van de waanzinnigheid van de rijkste landen, die zelf de meeste nucleaire wapens in stand houden!... Voor eventueel, weet je wel!... Allemaal hol gebazel, wat gezien de kosten de armen nogmaals armer hebben gemaakt!... Oei! en dan het absurde gebruik van peperdure escorthoeren om stoom af te blazen! Doet onze Rutte daar ook soms aan mee?... Ik schaam me plaatsvervangend ten diepste voor al die zogenaamd hoge heren en dames, die denken, dat zij zijn uitverkoren om de aarde op te krikken, terwijl ze in feite meewerken aan de teloorgang van onze chique planeet door opgevoerde brandstofconsumptie, culinaire behoeften en beveiligingsabsurditeiten waanzinnig te overdrijven.

Lieve Marije, wil je alsjeblieft de nieuwe en eerste presidente van Nederland worden?... Mijn totale vertrouwen heb je binnen!
Naam:
mobar
Datum:
26 maart 2014
Er was een mevrouw op de televisie die met haar hondje al een week naar alternatieve routes zocht, zij opperde dit soort bijeenkomsten voortaan op een eilandje in de Stille Zuidzee te houden, ik vond dat best een goed idee.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)