Inloggen
voeg je column toe

Columns

In de voetsporen van Michael Ende

Petra Hermans schreef in een bewering 'Mijn verbeeldingskracht zal een vervolg worden op zijn "Het Oneindige Verhaal"'. Dat maakte me nieuwsgierig naar de schrijver van 'Het Oneindige Verhaal', Michael Ende.

Michael Ende is in 1929 in Garmisch-Partenkirchen geboren en hij ontpopte zich tot een surrealistische kunstschilder. Van de nazi's mocht hij niet meer schilderen, want dat verstoorde hun realistische, wrede, fantasieloze mensbeeld. Hij wilde niet in Duitse dienstplicht, dus dook hij onder. Waarom zou je ook vechten voor kortzichtige schoften, die je zwaarbevochten kunstwerken bij de vuilnis zetten. Hij schreef kinderboeken, toneelstukken, liedjes, filmscripts en kritieken. Hij was antroposofisch onderlegd, Rudolf Steiner, weet je nog, die onterecht van racisme werd beschuldigd, destijds een absurde media-hype.

Op zijn 35-ste trouwde hij met de actrice Ingeborg Hoffman, die acht jaar ouder was en met wie hij in 1971 in Italië ging wonen. Ingeborg overleed in 1985 en Michael ging naar Beieren terug. Vier jaar later trouwde hij met de Japanse vertaalster Mariko Sato en zes jaar later overleed hij aan maagkanker. 66 jaar.

'Het Oneindige Verhaal' is verfilmd en een wereldwijd succes geworden, ondanks dat Michael het maar een povere verfilming vond. Zijn sprookjesachtige fantasie kan blijkbaar niet in beelden worden gegoten. Ook niet door een productie van Joop van den Ende. Het is te uniek voor herverbeelding.
Hopelijk komt Petra binnen afzienbare tijd met een waardig vervolg van 'Het Oneindige Verhaal'!...

Schrijver: Joanan Rutgers, 24 mei 2014


Geplaatst in de categorie: literatuur

3.0 met 1 stemmen 155



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
26 mei 2014
Prachtig, zuivere Petra, je tranen glinsteren van hoop, als heldere bergkristallen, ik zie je graag volop bloeien en dat in magische literatuur omzetten!... (ik weet dat je als medium met Michael in contact kunt treden!) Ik zend je graag extra mijn Lichtkrachten!...
Naam:
Petra Hermans
Datum:
25 mei 2014
Email:
worldpoet546live.nl
'Reken maar, Joanan Rutgers, dat er een waardig
vervolg komt!
Ik sta hier voor de volle honderd procent garant
voor, zowel binnen afzienbare tijd, alswel
gedurende mijn gehele tijd hier op aarde!
Daar kun je op rekenen. Hoop wordt glorie!'
Naam:
Eelt
Datum:
24 mei 2014
Email:
a.renselaarsimpc.nl
waarom gebruik jij je grote talent om zo vaak te schrijven over mensen voor wie niemand zich interesseert?
Je reacties op mijn columns vind ik alleen amusant. De rest interesseert zich nergens voor.
Let maar op: ik vind dat Faas Wilkes tijdens de WK spits van het Oranje elftal moet worden en
Koos Albers moet in twee rolstoelen het doel verdedigen.
Kom op man: schrijf een boek, je hebt een geweldig talent
Naam:
Petra Hermans
Datum:
24 mei 2014
Email:
worldpoet546live.nl
Lieve lieve Joanan Rutgers, je wéét hiermee
precies de juiste emoties bij mij te raken!
Wat kan ik anders nog zeggen, dat ik huilen moet,
nu en dat ik mijn tanden in mijn vingers zet!
Ik zit me hier te verbijten en houd mijn emoties
in bedwang.
Wederom verbaas je me hier mateloos mee...
héél hartelijk dank, Petra

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)