Inloggen
voeg je column toe

Columns

STIcKs de moord

(Stik(1) de moord; loop naar de duivel. Je kunt me de bout hachelen(2))


Daarnaast heeft hachelen als (Bargoense) betekenis zowel (gulzig) eten als schransen. Als debutant voor wat betreft het eten met stokjes, zat dat er toch al niet in, maar het immense land China, wees gerust: in Beijing kennen zij ook 'ons' bestek, wordt het zeer gewaardeerd als jij net als zij jouw maaltijd met plezier en stokjes verorbert. Naast de Hemelse Tempel, de Verboden Stad en de Grote (Chinese) Muur, heeft dit rijk ook groene thee...

<Deze heeft een positieve invloed op onze hersenen. Verbindingen tussen verschillende zenuwcellen worden door groene thee-extract effectiever gemaakt. Verschillende delen van onze hersenen gaan hierdoor beter communiceren. Het werkgeheugen verbetert, doordat de wandbeenkwab en de voorhoofdskwab doeltreffender samenwerken. Het is mogelijk dat groene thee in de toekomst als therapie gaat dienen voor mensen met dementie.>

De acht regels tussen < > hierboven zijn vrij geïnterpreteerd afkomstig uit één van de Hersenweetjes uit het Hersen Magazine; jaargang 12, nummer 2, juni 2014.

Hoewel ik pas ruim vier decennia oud ben, ga ik toch bij elk kopje koffie dat ik achterover sla, denken: 'had dit geen mok groene thee moeten zijn...'?


China; Beijing 2001

(1) Slaan, treffen
(2) Jij hebt niets in te brengen; je kunt de pot op...!

Schrijver: Annejan Kuperus, 4 juli 2014


Geplaatst in de categorie: reizen

3.0 met 1 stemmen 112



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)