Inloggen
voeg je column toe

Columns

Nieuw literair festival in Den Bosch: Radio Verkade

Met onder meer Herman Koch, Herman Brusselmans en Joris Luyendijk
Op zaterdagavond 16 mei vindt in de Verkadefabriek een nieuw literair luisterfestival plaats.
Onder de noemer Radio Verkade presenteren Literair Productiehuis Wintertuin en de Verkadefabriek een veelzijdige avond met actuele woordcultuur: van boek tot live radio, van poëzie tot liedtekst.

Op Radio Verkade gaan schrijvers met elkaar en met het publiek in gesprek over de volle bandbreedte van de literatuur.
Herman Koch gaat in gesprek met Tim Haars (New Kids) over literatuur, humor en televisie.
Herman Brusselmans en Nederland Leest-ambassadeur A.L. Snijders spreken over hun afwijkende voorkeur voor de lengte van een verhaal.
Joris Luyendijk vertelt over hoe hij insiders uit de financiële wereld geheimen ontfutselde.
Bert Wagendorp praat met zijn dochter Hannah over hun Vader & Dochter-boek. Hoe is het om je debuut in de bestsellerlijst te zien staan? Jaap Robben geeft antwoord.

Muziek is er onder meer van Meindert Talma, Kiki Schippers en JW Roy.

Onder leiding van dj Dennis Gaens is er bovendien een doorlopende live-radioshow waar gasten van het festival aanschuiven voor interviews, voordrachten, muziek en reportages. Onder meer Piet Gebrandy, Lucas de Waard en verschillende jonge talenten kruipen achter de microfoon.

Hanneke Hendrix zal als Writer in Residence in de week voorafgaand aan het festival wonen en werken in Boekhandel Adr. Heinen en gaat op zoek naar de beste anekdote van Brabant. Tijdens het dagelijkse spreekuur is iedereen welkom om anekdotes te delen. Hendrix maakt van haar zoektocht dagelijks een reportage dat dagelijks als radiobulletin te beluisteren is. De beste anekdote presenteert ze op Radio Verkade.

RADIO VERKADE
Datum: Zaterdag 16 mei 2015
Locatie: Verkadefabriek, Boschdijkstraat 45, 's-Hertogenbosch
Zaal open: 19.30 uur
Toegang: € 20 / € 18
Kaartverkoop: www.verkadefabriek.nl

Schrijver: Redactie, 31 maart 2015


Geplaatst in de categorie: literatuur

4.0 met 1 stemmen 322



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)