Inloggen
voeg je column toe

Columns

Telefoontje

Bij sommige berichten in de krant moet je in je arm knijpen, of goed op de kalender kijken om te controleren hoever 1 april nog van ons verwijderd is.
Dan geloof je het pas.

Het Achterhoekse Kruiswerk is een 'Goedendagservice' gestart, waar je voor 65 euro per maand een abonnement op kunt nemen. Ben je druk bezet en heb je geen tijd om je eenzame moeder of vader te bellen, dan doet een professional dat voor jou.
Dagelijks voeren ze een 5 minutengesprekje met oma of opa. Een heel gesprek van een half uur kan ook, maar dan eens per week.
Je verstand staat stil, dit is onze 'samen-leving'. ( zie illustratie)

Maar wacht de telefoon gaat:

Trring...
Jaaa...?
Mevrouw Trawant?
Ben jij dat jongen ...?
Nee mevrouw u spreekt met Jeroen Neuten..
Leo...?
Nee mevrouw ik ben van de Goedendag Service....
Jaa...
Van het Achterhoekse Kruiswerk...
Ben je thuis jongen?
Ik ga een 5 minuten gesprekje met u houden...
Fijn dat je eens belt lieverd, hoe is het met Saskia? ...
Nee mevrouw Trawant, uw zoon kan niet bellen, die heeft het druk...
Wat zeg je...?
DRUK!
Ik zit maar met dat been Leo ... en ik wacht al een uur op de taxi naar het Majella...
Ik hoop dat ik die auto in kom want Sonja van hiernaast kan niet mee... en met die trappen..
En daarom bel ik u Mevrouw Trawant...wat zijn uw hobby's?
....
Uw liefhebberijen ...?
....
Wat vindt u LEUK om over te praten?
Nee jongen leuk vind ik het allemaal niet meer...

Voor vandaag zit de de tijd zit er op Mevrouw Trawant, leuk dat we elkaar nu hebben leren kennen...Ik bel morgen weer...
Morgen al...? wat fijn hoe laat kom je dan en breng je Sterre en Storm mee?

....tuut....tuut...

Schrijver: trawant, 6 juni 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 6 stemmen 417



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
23 juni 2015
Goal!
Blijf erbij Niek.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
7 juni 2015
Zwarte humor inderdaad, maar knap hilarisch beschreven. Voor 65 euro kun je beter een groepsreisdagje doen. Meer kans op spontaan en eerlijk contact. Doet me denken aan de medewerkers in supermarkten en winkels, die je tegenwoordig zo gemaakt groeten. De schijn en ingestudeerde instructie druipt er van af, dat ik vaak hard gillend de winkel uit wil rennen. Robotgedrag zonder een open hart.
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
6 juni 2015
Dit is te triest voor woorden. Emotionele armoe in het kwadraat tot de tiende macht maal honderdduizend.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)