Inloggen
voeg je column toe

Columns

In de dementievriendelijke super..

Albert Heijn gaat op de oudjes letten..

Dag meneer, ik zag u zojuist een beetje aarzelend voor het zoute koekjesschap staan, gaat alles goed?
Hoezo?
Zal ik u even helpen met het afwegen van die tomaatjes…kijk als u hierop drukt krijgt u een stickertje en als u dan..
Waar bemoeit u zich mee..
Nou u leek me een beetje in de war, moeilijk he al die keuzes, kijk dit zijn trostomaatjes en dat zijn cherrie..
Nou zeg wilt u dat niet uit mijn handen rukken, wij van Albert Heijn zijn er juist voor om mensen zoals u..
Mensen zoals ik?
Ja, oudere klanten die hier in de winkel komen en een verwarde of onverzorgde indruk maken, is dat trouwens wel een schoon overhemd dat u ..
Wilt u nu maken dat u wegkomt!
Maar ik zag u in ons koffiehoekje ook al nadenken over suiker of een zoetje.
Nou en?
Het was net of u er even met uw gedachten niet helemaal bij was..
Als u straks gaat pinnen dan moet u vier cijfertjes intoetsen, weet u ze nog?
Nu word ik echt boos hoor mevrouw!
Wilt u erover praten, ik kan u ook doorverwijzen naar een dementiehulppunt als u dat wenst.
En nou heel snel!
Snel boos worden is ook een van de tekenen, op de cursus hebben we geleerd dat..
Blijft u even staan? Heel onbeleefd meneer, om door te lopen als iemand u probeert te helpen…Eet u trouwens wel gezond genoeg, ik zie allemaal zoetigheid en vettigheid in uw karretje..
Niet slaan meneer, nee niet doen..
Beveiliging!!
Ik heb er hier een, agressief en zo dement als een deur..
Ja, ingrijpen, Ik bel de huisartsenpost, hou ‘m in bedwang..

Schrijver: trawant, 17 december 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.4 met 7 stemmen 122



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
17 december 2015
Wat SCHITTEREND geschreven, ik zie het voor me...hartstikke gaaf! Maar weet je: gisteren was er een politiebericht, bij een man van 85 jaar, was bij DIRK zijn portemonnee gerold. En DAN denk ik, klootzakken, let wat beter op...dat geldt voor iedereen, en ach AH moet WAT doen, klein beginnen en OUD voor *** zetten...,gelachen tijdens het lezen..
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
17 december 2015
Dit soort beelden drongen zich inderdaad ook aan mij op bij het horen van dit volslagen onzinnige nieuws. Dat ze je willen helpen met inpakken, oké, dat kan welkom zijn. Maar dit soort bemoeizucht, daar zit echt niemand op te wachten!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)