Inloggen
voeg je column toe

Columns

Frikandellen

Het is inmiddels the talk of the town, de aanvaring tussen Maxim Hartman en Rafael van der Vaart over het al dan niet nuttigen van een frikadel. Beroepsprovocateur Maxim had de arme Rafael onmiddellijk op de kast.
Even daarvoor had hij gemiddelde voetbalvrouw reeds als een geblondeerde sufmuts weggezet, hierbij doelend op ex Sylvie Meis.
Met de aanzuigende werking van zijn insinuaties haalde hij het bloed onder de nagels van onze volvette spits tevoorschijn.
Een ijzeren mimiek, snerpend stemgeluid en doorzetten:
'Je eet teveel frikandellen.'
Helemaal niet (een onzinnige humorloze riposte. Hier lag de kans om Maxim met een grap te ontwapenen):
'Frikandellen eet je nooit genoeg ik heb er een aparte frituur voor aangeschaft, dat kan ik betalen en trouwens het is friKAdellen'
En dan over de top gaan met broodjes kapsalon en berenlullen in pindasaus.

Maar nee, als door een wesp gestoken;
'Heel af en toe, mag ik?'
'Maar net voor uitzending zei je nog dat je altijd voor een kroket zou kiezen als je de keus had tussen een gezonde hap en een snack.'
Maxim grijnst sardonisch.
Het is een fatale steek om off the record-info te gebruiken in een life uitzending.
Maar geheel volgens de ongeschreven regels van 'tot op het bot irriteren'.
De absurditeit van de Hartman show ontgaat Raf ten ene male.
En vergeet niet daar heeft de NOS de beste man ook voor aangenomen. dus niet piepen als het ook in het eggie gebeurt.
De Spaanse bruining van onze gevulde aanvaller trekt bleek weg in de studiolampen.
Raf is geen partij voor geschoold treiteraar Hartman die er een schepje bovenop doet en stelt dat Raf in therapie moet als hij niet van gezond voedsel houdt.
'Als sportman mag je never nooit snacken, nooit!'
Rafael valt stil en wendt zich in arren moede tot gespreksleider Schut die de slachtpartij met stijgend ongemak heeft aangezien.
Met: 'Later doen we een kookprogramma', maakt hij er een einde aan.
De jenmeester loert met een vilein glimlachje naar de camera.
Game over!

Schrijver: trawant, 21 juni 2016


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.7 met 7 stemmen 90



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)