Inloggen
voeg je column toe

Columns

Online bestellen

Als oudere is de term online bestellen nog niet zo vanzelfsprekend als je zou verwachten maar ik beken: ik ben overstag. In eerste instantie na proberen en een paar keer het topje van mijn neus gestoten te hebben in de vorm van: een verkeerd artikel afgeleverd, lang wachten op retourneren van mijn geld tot en met oeverloze telefoontjes over en weer omtrent de geleverde artikelen, toch maar weer de stoute sandalen aangetrokken vanwege het volgende:

Een aantal jaren geleden werd er telkens geroepen: als je accu of batterij van je mobiele telefoon de geest gaf, bol werd, snel leeg was etc., je het verstandigst deed om een nieuwe mobiel aan te schaffen want een nieuwe accu of batterij was net zo duur als een nieuwe telefoon. En zo tobt een mens met elke dag twee maal de telefoon aan de oplader te moeten hangen, omdat ie leeg is en en geloof me: hij líep gewoon leeg, want er werd amper mee gebeld.

Mijn mobiel is een redelijk verse, mijn oude echter lag in een laatje te verkommeren en omdat de mobiel van mijn eega een ramp-exemplaar was zei hij: ik pak die oude van jou, want een nieuwe zit er gewoon niet in. Niet alleen omdat hij hem alleen maar bij zich heeft als ie eventjes weggaat, hij belt er alleen maar mee. Is geen figuur voor sms berichtjes, voor watts app of internet, dus al te moeilijk moet het dan niet worden.

Maar ja, van mijn oudje, was de batterij of accu nou ook niet echt om over naar huis te schrijven (lees bellen), hij haalde de accu eruit en dat ding was dus inderdaad bol. Da's niet goed. Ik pak het ding van hem aan en tik op google ff gewoon samsung accu in. Er komt een pagina naar voren die er niet om liegt en dan: voila, bij 1 winkel, met de toepasselijke naam: Happy on Web, komt de wereld aan batterijtjes voorbij....eventjes een stukje scrollen en weer: voila, ik zie op mijn ipad dezelfde batterij als die ik in mijn hand heb...

Da's prachtig, nou eens kijken hoe het met bestellen gaat, nou ruim voor ik deze regel getikt heb (en ik ben best snel al zeg ik het zelf) is alles al geregeld. Eega hoort een berichtje binnenkomen en zegt: is dat.....waarop ik zeg: da's een berichtje dat ik besteld heb, tweede piepje, tancode dat ik betaald heb en derde piepje: bestelling is geaccepteerd: binnen twee dagen is uw bestelling bij u thuis via post.nl.

En verdomd, in deze mag ik dat woord gebruiken, de accu was er de andere dag, is dat nou klantvriendelijk of niet? Eega dolblij, accu doet het, ik blij want er zijn dus echt wel bedrijven die hun afspraken nakomen.
Drie maal raden wat ik de volgende keer weer doe? Het zal 'm in de naam van het bedrijf zitten en het ongelofelijke gemak waar ze je mee confronteren, want ineens is online bestellen geen drama meer en geloof me: een nieuwe batterij of accu voor je oude telefoon is dus echt niet zo duur, als men je vertelde hoor, want deze koste achttien eurootjes en geloof me: daar heb je echt geen nieuw toestel voor, met als leuke bijkomstigheid: ze gaven er nog een gratis oplader bij ook.

De naam van het bedrijf is dus ook van toepassing op mij want: ik ben Happy on Web.

Schrijver: An Terlouw, 5 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: internet

3.8 met 4 stemmen 91



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)