Inloggen
voeg je column toe

Columns

Terugblik op de mooiste verhalen van 2016: hoe gaat het nu met..?

In Artis werd baby olifantje Mediamomentje geboren. Wij van Absurdistisch magazine Edition IT waren erbij toen hij voor het eerst naar buiten mocht. Hoe gaat het nu met Mediamomentje? Die vraag wordt beantwoord door verzorger Pleun Diksop (39): ’Het gaat prima. Zoals u ziet is hij aardig gegroeid en kan geheel zelfstandig en zonder hulp op een foto in de krant staan.’

Ook bezochten wij de Russische Catharina Snelopdykoetsky (92) die, in tegenstelling tot alle vrouwen waar ook ter wereld, beweerde nooit te zijn aangerand door Donald Trump. Inmiddels zijn er beelden opgedoken waarin die bewering werd gelogenstraft. Catharine geeft nu schoorvoetend toe toch wel eens te zijn betast in een Datsja in de Goelag Archipel, waar Trump destijds afkickte van een witwas-verslaving. Catharina: ‘Ik weet nu weer wat een Trump is.’

Max Verstappen, de nog niet droog achter zijn oren zijnde maar wel succesvolle Formule 1 rijder, reageerde op het nieuws dat andere coureurs vonden dat Max net deed of de Formule 1 een wédstrijd is. Zijn collega’s vonden dat er maatregelen getroffen moesten worden. Nico Rosberg: ‘Het ging gewoon te ver. Max begon op een gegeven moment iedereen te passeren. Wij willen gewoon alleen rondjes rijden.’ Max heeft inmiddels beterschap beloofd en is intussen met een cursus “gediplomeerd rondjes rijden in zeven stappen“ gestart.

Wie zeker niet mag ontbreken in dit rijtje is de winnende taart van Heel Holland bakt. Hoe is het nu met deze taart, vroegen wij ons af. Taart (2 maanden): ’Tja je ziet het. Ik kan wel janken. Al mijn cake is uitgezakt en de vruchtengelei loopt overal de tafel af. Verder ben ik al dik een maand niet aangesneden. Dan ga je als taart allerlei kwaaltjes van oplopen. Ik lijd nu bijvoorbeeld aan een glacé ontsteking door de verrotte slagroom. Wij van Absurdistisch Magazine Edition IT wensen de taart een toekomst die helemaal voor de bakker is.

Tenslotte nog dit:
in Termunterzijl kondigde enkele verontrustte buurt- en bierwachters aan een buurtgevangenis te beginnen omdat de overheid niets doet: Willem Overdehoperige (54): ’wat ik seg: die klote overheid doet niks an die kutmongolen die de boel naar de klote helpen. Nu hebben we onse zuipkeet maar opgeofferd om die klojo’s op te berge. Er sitte mometeel de ergste drie kutmongolen van Termunterzijl opgeborge. Ik weet niet of se nog lefe. Daar kijke wij niet naar.'

Hoe dan ook. Heb een fijne 2017.
Dit was T.U.I.G van der Riggel
voor Absurdistisch Magazine Edition IT

Schrijver: T.U.I.G van der Riggel, 2 januari 2017


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.7 met 9 stemmen 62



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)