Inloggen
voeg je column toe

Columns

Okkie

Alleen het koosnaampje al. Je zal hem 's nachts in je woonkamer aantreffen: ‘Hé Okkie, top man!’ Maar Okkie heeft ze lekker allebei bij de taas, Matthijs en Pauw. Beiden deden een Twan Huysje, die zich overigens met de Holleeder aflevering van College Tour ook al hopeloos degradeerde tot kijkcijfergeile opportunist.
Wat kon je meer verwachten van Okkie dan een beetje rechtschapen burgerwatjes uit de tent lokken, streetcredeblity cultiveren, boek straks torenhoog in de voorverkoop en dikke kijkcijfers voor de docu bij Brandpunt.
‘Heb je geen spijt, Okkie?’
Een aandoenlijke vraag die afketste op de bepantsering van een glasharde crimineel die zomaar primetime in zijn schoot geworpen kreeg.
‘Spijt? Ik zit hier nou toch bij jou, de beste talkshowpresentator…’
Matthijs had even moeite om het compliment te verwerken en niet in de hem kenmerkende valse bescheidenheid te schieten.

Okkie vond het prima en nam ruim de tijd om zijn onnozelheid te etaleren.
‘Aardappeleters? Ik dacht aardappeltelers..!’
Schaterlach in de zaal. Okkie straalde en de arme Erben Wennemars ging er met zijn ontroerende rechtvaardigheidsgevoel emotioneel en dapper in.
Om zich de volgende dag terug te vinden als mikpunt in een van de armoedige stukjes van die nare hijgerige Dijkshoorn.
Kom niet aan onze Okkies, die zijn vet!
Een non valeur met een ellenlange lijst van diefstallen en inbraken, onnoembaar veel schade aangericht, angst en onzekerheid gezaaid, en door de publieke omroep in een innige omhelzing genomen.
‘Maar je moet nog wel 3,5 ton schadevergoeding betalen, Okkie!’
‘Hoezo, die schilderijen zijn toch terug?

Lekker gescoord mensen?
Onbegrijpelijk en schandalig.

Schrijver: trawant, 24 maart 2017


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.8 met 5 stemmen 81



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
FraLa
Datum:
24 maart 2017
Nare, hijgerige mensen hebben een column in de Volkskrant, anderen bij nederlands.nl
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
24 maart 2017
Helemaal mee eens, de journalistiek is grotendeels doorgeslagen in het rapporteren van nieuwsfeiten. Een mediageil type als de Pauw met zijn narcistische pauwenveren had beter moeten weten.
Door een serieus gesprek met die kunstdief aan te gaan heeft hij zichzelf voor schut gezet en gedegradeerd. De aimabele Van Gogh Museumdirecteur Axel Rüger chargeerde die bandiet op sublieme wijze.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)