Inloggen
voeg je column toe

Columns

Buikbillenbonus

Ongeruste veelzitters en andere luiaards shoppen deze maand extra bij ah. Actie: honderd euro spenderen, vijf sportverenigingen kiezen. Buikbillenbonussen verdienen en een fysieke bezigheid ontdekken. De mislukte NSF-kortingskaart is allang vergeten: everybody happy, everybody naar appie: niemand verzon ooit deze assonantie.

Happy bij ah, kan dat? Ik kom er weinig. Ja, soms, als ik een bananendoos nodig heb. Er lopen mij veel teveel yuppie-achtige consumptieverslaafden. Echt gelukkige mensen tussen appie’s stellages, ik merk er weinig van. Mijn ervaringen met Heijn-filialen schommelen tussen matig en zeer matig. Bij binnenkomst voel ik mij meestal niet op m’n gemak. Iets is daar niet pluis, dat gevoel. Ontdek ik een werknemer, dan aarzel ik nooit om hulpbehoevende vragen te stellen. Ik word dan correct geholpen, ik ben tenslotte een beleefde heer (die met twee heeft geleerd te spreken), maar happy-tevreden word ik er niet van.

Er rust weinig heil of zegen op sport-introducties. Het ah-openingsfestijn liep afgelopen zaterdag in de soep. In de wateroverlast, beter gezegd. Het Haagse Zuiderpark moest hozen en het actiestartschot werd afgelast, hoewel ‘de rebelse Anouk’ tezelfdertijd in Scheveningen wel haar ‘On The Beach’-show presenteerde. Na het mikken op ons sluimerende hamstergedrag, speelt grootgrutter ah nu haar sporttroef. Slechte bedrijfsresultaten laten weinig keus en er heerst hevige concurrentie.

De bonuskruidenier richt zich dus op buiken, billen en het syndroom van ultieme happiness. Ik ben benieuwd of we binnenkort de typische ah-klant bij bepaalde takken van sport gaan zien en of dat veel verschilt van Aldi-, Dirk-, Jumbo- en Lidl-habitués.

Schrijver: Ton Mantoua, 14 september 2017


Geplaatst in de categorie: sport

3.5 met 2 stemmen 1.726



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
15 september 2017
Ik had vier gratis kaarten voor het Haagse Zuiderpark sportfestijn gewonnen. Ik ontdekte dat het verregend was en toch kreeg ik nog een email van de organisatie, dat ik nog gerust kon komen, ondanks de negatieve berichten. Hoe sadistisch is dat!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)