Inloggen
voeg je column toe

Columns over muziek

Stroomstoring.

Tja, het kan de beste overkomen en ik denk dat iedereen er wel eens mee te maken heeft gehad net als wij afgelopen week! Pats, boem, stilte, oorverdovende stilte. Zelfs de vogel liet zich niet horen! Manlief kijkt in de meterkast en zegt: juist, alles is uit en dus hebben we geen stroom! Dit gebeurde om kwart voor negen. Tja, geen koffie natuurlijk en ik weet dat er ergere dingen zijn maar geen koffie, brrrrrrr.

Dan gaat mijn mobiel, de buurvrouw vraagt of ik ook zonder stroom zit!? Jazeker app ik terug en krijg nog even te lezen dat zij net in de douche stond, bam, donker. Geen pretje maar niet onoverkomelijk. Ik ga op zoek naar het nummer van Stedin om te kijken of ze daar van de storing afweten, krijg een ontzettend irritante stem, zo blikkerig zeg maar, moet mijn postcode intoetsen om dan te horen te krijgen dat er een storing is in het gebied van onze postcode en men er alles aan doet dit zo snel mogelijk te verhelpen!

Omdat ook de liften in ons complex op stroom gaan, is het niet meteen een optie om weg te gaan en dus wachten we af! Om even na tien uur is de storing verholpen, dus dat scheelt een eind. Meteen gaat de koffie aan en we denken: leed geleden, ehhh dat dachten we! De radio weigert dienst, is zo dood als een pier. Zo, dat is prettig zeg, zou dat door die storing komen? Geen idee, maar je neemt aan van wel! Als dan de buurman thuis komt en er met zijn technische hoofd naar kijkt is zijn constatering, hij is hartstikke dood! Niks meer aan te doen! Juist.

De dag verloopt met stroom verder normaal, maar zonder radio is heel erg stil in huis! Zelfs de vogel, die normaal reageert op de muziek, speelt nu voor dood vogeltje, want die is ook al stil! Dan besluiten we de televisie maar aan te zetten en laat die nou ook geen geluid geven! Beeld wel, geluid niet! We proberen te liplezen, maar dat ben je echt snel zat hoor.

Stedin benaderd om te vragen wat te doen bij schade, want aan de overkant van de weg zijn ze bezig in de bodem en naar later blijkt is er een kabel geraakt die zorgde voor deze ellende! Dat stond donderdag in het AD! Stedin zegt niks te kunnen doen bij een stroomstoring en verwijst me naar mijn verzekeringsadviseur.

Braaf als ik ben, bel ik die ook, om dan te horen dat we niet all risk verzekerd zijn en dat dit verhaald moet worden bij de veroorzaker! Juist! Ze stuurt me nog een mail ter bevestiging dat ik het bij hun op m’n buik kan schrijven, nou ja niet precies zo, maar je snapt wat ik bedoel!

Inmiddels een nieuwe radio aangeschaft, hopend op het feit dat de boel wel aan de praat komt, ja letterlijk en figuurlijk, is dat dus niet zo. Ook niet met de nieuwe boxen, komt er geen geluid uit de tv. Dan maar de zaak bellen waar de tv vandaan komt en ik krijg een allerliefste dame aan de lijn, die de tv reset op afstand, tjonge wat is er toch veel mogelijk door de lucht heen! Dan moet de tv opnieuw worden gereset, om er na een half uur achter te komen dat er nog steeds geen geluid uit komt!

Ik bel opnieuw, krijg een man aan de lijn die dan zegt dat er een monteur moet komen, ik zal worden gebeld! Nou dat telefoontje kreeg ik niet, wel een mail met een factuur en de boodschap dat het moederbord moet worden vervangen! €220.00 kost die grap! Tevens staat er dat ik akkoord ga met dit gebeuren, maar het mooiste komt nog: als ik het er niet mee eens ben, sturen ze de tv op mijn kosten retour! En dat is knap, want die tv staat hier, is niet weg geweest!

Al met al vraag ik me dus af, als iemand in de bodem aan het graven is, een kabel raakt, mensen op onkosten jaagt, het bedrijf waar hij voor werkt toch aansprakelijk is? Of is dit weer te simpel gezien?

Wordt vervolgd.

Deze column is (logisch) live te horen bij de LOK zaterdag 21-4 om 11u10

Schrijver: An Terlouw, 21 april 2018


Geplaatst in de categorie: muziek

4.0 met 1 stemmen 137



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
22 april 2018
Lieve Ton, er gebeurt hier in het Capelse inderdaad veel, altijd een onderwerp om over te schrijven, maar ik beken wel, dat ik dit debacle liever niet had meegemaakt, want op hoge kosten gezet te worden, daar word ik niet blij van....echt niet.
Naam:
Ton Hettema
Datum:
21 april 2018
Wat hebben jullie toch een spannend en enerverend leven daar in het Ridderkerkse.
Zo'n kapitaal avontuur in het ochtenduur is toch wel meer waard dan weer zo'n voorspelbare, voorgeprogrammeerde, gelijkmatige, dertien in een dozijn doordeweekse dag geweest zou zijn?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)