Inloggen
voeg je column toe

Columns

Recht zo die gaat

En Bianca, hoe staat het met de files, is het leed al geleden?
Nou, recht zo die gaat, de meest fi...
...oké, gelukkig want ik neem aan dat je ook wel eens een sneeuwpop wil maken met de kinderen...
...als je het goed vindt ga ik daar nu liever ni...
...nee, prima, maar wij met z'n allen hier in de studio willen niets liever.
Maar alle gekheid op een stokje. We hebben hier een vraag van een luisteraar, een hele ktitische mag ik wel zeggen.
Hij heeft het over files en het CDA en zo en...even kijken, wat zegt hij hier...
Een jaar of tien, vijftien terug, zegt hij, werden de meeste door jullie van de ANWB vermelde files veroorzaakt door geschaarde vrachtwagens (Poolse of Roemeense), enfin, daar hoor je nooit meer wat van.
Is dat zo en zo ja, hoe kan dat, vraagt hij.
Ja, dat kan wel kloppen, wij worden betaald per seconde die wij in de schaarse minuut die ons per kwartier wordt toegewezen, en dan laten we die geschaarde trucs weg. Maar ze zijn er nog wel hoor.
O. Juist ja.
Nou, daarna kregen we al die brandende auto's waar we ook niks meer van hoten. Hij is er sinds de jaren 80 onderweg nog nooit een tegengekomen, zegt hij. Ik trouwens ook niet.
En, da's ook weer zoiets, laten we die kijkers naar de ravage aan de overkant ook niet vergeten. Heeft-ie een punt, toch?
Ja, wat dacht je, maar die geven we sowieso door hoor, don't worry...
Maar dan...met stip op nummer een...en nou ben ik benieuwd of jij het eens bent, jij en Heleen...de kop-staartbotsingen.
Ja, nee, dagelijks A9, A12, ga zo maar door, vertel mij wat. Wat zegt hij daarover?
Eh, nou dit: zolang die appende zombies, die een paar jaar terug constant zaten te sms'en, als die niet veel rigoureuzer worden aangepakt blijven we met een dichtslibbend wegennet zitten. Die zombies worden nooit genoemd, volgens hem...dat klopt hè?...
...nee, die tijd krijgen we nooit van jullie...
...oké, maar elke weggebruiker maakt ze mee, zegt hij. Ik trouwens ook.
Alcohol, cannabis en xtc zijn alledrie even kwalijk, maar met alle politieke partijen vraagt hij zich af of dat drietal de grootste veroorzaker van het miljarden kostende fileleed is....

Schrijver: Max
Inzender: MdL, 23 januari 2019


Geplaatst in de categorie: verkeer

1.0 met 1 stemmen 1.314



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)